Apenheul

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
abongers

Apenheul

Bericht door abongers » wo aug 04 2010 9:21 pm

Een serie afgelopen maandag gemaakt.
Graag jullie mening.

1. Aan de wandel
Afbeelding

2.Drie op een rij
Afbeelding

3. Kiekeboe
Afbeelding

4.Hier ben ik
Afbeelding

5. Even uitblazen
Afbeelding

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Apenheul

Bericht door ALE » do aug 05 2010 12:41 am

Altijd makkelijk kletsen vanaf je luie bank maar je wilt graag feedback op je foto's.

1) Mijn inziens iets te donker en denk dat je er ook wel een hebt waar de gorilla je meer aankijkt. Hij is nu een beetje eentonig
2) Welk objectief heb je hier gebruikt? Mis nl de Exif info. Wat ik ook mis is scherpte op de ogen van de apen. Die DOF heb je die er zelf naderhand aan toegevoegd?
3) Misschien een klein stukje aan de rechterzijde croppen en die enen halo bij zijn rug weghalen. Voor de rest een mooi plaat
4) Nette plaat mooi belicht, groen misschien iets te overdreven met de werkelijkheid? Kan ook aan mijn notebook liggen
5) Voor mij de beste uit je serie. Lekker scherp, mooi op kleur en contrast en goed belicht.

Al met al een hele dikke voldoende maar misschien heb je iets aan mijn opmerkingen.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Daniël

Bericht door Daniël » do aug 05 2010 9:07 am

Nu ben ik er vorige week dinsdag geweest en daar lieten de Gorilla's en de Orang Oetangs zich niet zien. Dus die zijn al beter dan de mijne :mryellow:

Ik weet dat de belichting en de situaties erg moeilijk zijn om het goed vast te leggen.

1, eens met Arthur. Even kijken of je deze nog wat lichter kan maken.
2, erg leuk gezien. 3 op een rij. Het scherp stellen op deze kleine bengels is erg moeilijk omdat ze zo bewegelijk zijn.
3, crop doen zoals Arthur melde
4, groen is inderdaad net iets te. Even de verzadiging terug halen. Verder erg gaaf
5, top. De beste uit de serie. Niks meer aan doen.

corretje

Bericht door corretje » do aug 05 2010 9:51 am

Mooi vastgelegd hoor. Ik ben het helemaal eens met de vorige sprekers. Persoonlijk vind ik dat groen op foto 4 wel lekker knallen, maar ik hou wel van kleur. Deze foto kan het goed hebben, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

En de compositie van foto 2 is zeer fraai. Leuke foto. Mist idd iets of wat aan scherpte, maar verder prima. Foto 1 vind ik aan de saaie kant en die bestempel ik dan als 'slechtste' uit de serie (kun je nagaan).

Foto 5 als beste. Deze foto heeft alles. Als foto 2 iets meer scherpte had gehad, zou de keuze tussen 2 en 5 erg moeilijk zijn geworden.

abongers

Bericht door abongers » do aug 05 2010 1:02 pm

Bedankt voor jullie tips.
Wat mij opvalt is dat iedereen foto 5 het beste vind. Ik was zelfs nog aan het twijfelen of ik die er bij zou doen. Ik vond foto 1 net mooi omdat hij zo ongedwongen is en niet een foto waarop de aap je aankijkt. Door jullie opmerkingen "leer" je beter naar de foto's te kijken. Als ik jullie commentaar lees snap ik ook waarom foto 5 de beste is.
De foto's zijn met contrast bewerkt en sommige iets gecropt. Verder is er niets aan gedaan.
Ik heb gefotografeerd met nikon D90 en 70-200 vri

Gr,
Antoine

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”