Wacom tablet voor fotobewerking

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
marckuypers

Wacom tablet voor fotobewerking

Bericht door marckuypers » wo aug 04 2010 5:11 pm

Een vraagje: wie van jullie gebruiken momenteel de Intuos Cintiq 21?
Ik heb momenteel een "gewone" intuos4, maar wil overstappen op de Cintiq 21. Ik doe namelijk meer dan fotobewerking alleen. Ik maak ook vaak schilderijen van mijn foto's en wilde weten of iemand de Cintiq makkelijker vind dan de Intuos.
Kun je ook de pennen van de Intuos4 op de Cintiq 21 gebruiken?

Remco Wacom

Re: Wacom tablet voor fotobewerking

Bericht door Remco Wacom » vr aug 06 2010 2:37 pm

Beste Marc,

De Cintiq is sowiesso makkelijker in gebruik, je kan er direct op werken. Ook is canvas-rotatie makkelijk, je kan de Cintiq 21UX draaien en kantelen.
Ook het resultaat wat je direct ziet maakt de Cintiq 21UX aantrekkelijk, net zoals de functies (programmeerbaar).
De nieuwe Cintiq 21UX (DTK-2100) maakt ook gebruik van Intuos4-pennen, alleen er is een verschil van de "oude" Intuos4 pen t.o.v. de "nieuwe" Intuos4 pen.
De nieuwe pennen werken op de nieuwe Cintiq 21UX, de "oude" Intuos4 pennen werken niet op de Cintiq 21UX.
Deze pennen werken wel op de nieuwe Cintiq 21UX:
KP-400E-01 - Intuos4 & Cintiq 21UX Airbrush
KP-300E-01 - Intuos4 & Cintiq 21UX Classic Pen
KP-701E-01 - Intuos4 & Cintiq 21UX Art Pen
KP-501E-01 - Intuos4 Grip Pen

De oude versie pen heeft geen -01 in de artikelcode en deze zal helaas niet werken op een Cintiq 21UX.
Hoop je hiermee wat op weg te hebben geholpen.

Er zal een wereld voor je open gaan wanneer je overstapt op de Cintiq 21UX.
Velen zijn je al voor geweest en gebruiken de Cintiq 21UX met veel plezier, naast hun Intuos4 tablet.

Groeten,
Remco

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”