eerste fotoshoot gedaan...

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ps-pictures

eerste fotoshoot gedaan...

Bericht door ps-pictures » za aug 07 2010 4:36 pm

hallo,ik zou graag wat reacties zien op mijn eerste fotoshoot,normaal sta ik aan een ring foto,s te maken van de vechters in aktie,,maar dit is wel even
iets anders,maar ik vind het wel ontzettend leuk om te doen,mijn model was mijn eigen dochter,waar ik natuurlijk super trots op ben....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarcoJ

Re: eerste fotoshoot gedaan...

Bericht door MarcoJ » za aug 07 2010 6:58 pm

Ik vind ze wat "wollig" overkomen. Niet echt scherp.

Kun je me vertellen waarom je hier voor ISO 1000 hebt gekozen?

ps-pictures

Bericht door ps-pictures » za aug 07 2010 7:14 pm

ja kan ik je wel vertellen,normaal maak ik foto,s binnen in een sporthal,en daar heb je slecht licht,ik kwam er dus pas achter toen ik de foto,s er op ging zetten,
dat ik hem op 1000 iso had staan,even vergeten in te stellen...maar waar kan ik de iso het beste opzetten op 400,en worden ze dan ook wat scherper of is dat weer een andere insteling.

gr patrick.

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » za aug 07 2010 7:30 pm

Gewoon ISO 100 nemen bij dergelijk licht, nu zijn ze allemaal overbelicht: Sluitertijd: 1/4000s • Diafragma: f/2.8 • ISO: 1000 WS stond er ook "HI" in je zoeker toen je ging schieten....

Verder een erg leuke shoot zo te zien!

MarcoJ

Bericht door MarcoJ » za aug 07 2010 8:26 pm

ps-pictures schreef:ja kan ik je wel vertellen,normaal maak ik foto,s binnen in een sporthal,en daar heb je slecht licht,ik kwam er dus pas achter toen ik de foto,s er op ging zetten,
dat ik hem op 1000 iso had staan,even vergeten in te stellen...maar waar kan ik de iso het beste opzetten op 400,en worden ze dan ook wat scherper of is dat weer een andere insteling.

gr patrick.

in principe begin je zo laag mogelijk. Als je het niet redt met je sluitertijd/diafragma dan schroef je je iso omhoog. Ik ken het 'vergeten terug te zetten' momentje. Gelukkig zie ik in mijn zoeker welke iso waarde er ingesteld is.
Of de foto's ook scherper zouden zijn als je hier een lagere iso had gebruikt weet ik niet.

Rick S.

Bericht door Rick S. » za aug 07 2010 8:57 pm

Heb je de AF (autofocus) op AF-S staan of AF-C? Denk namelijk de tweede optie. Bij portretten is het vooral belangrijk eerst het gezicht scherp te hebben en dan de rest van de compositie erbij te nemen in je zoeker. Dit om onscherpte te voorkomen in het gezicht en vooral bij een diafragma van F2.8 zit je al heel snel er net naast mocht je dat niet doen.

ps-pictures

Bericht door ps-pictures » za aug 07 2010 9:52 pm

ja klopt,ik heb het op af-c staan...maar dan moet ik het op af-s zetten??

bedankt alvast voor jullie reacties,helemaal top :D

Rick S.

Bericht door Rick S. » za aug 07 2010 11:27 pm

AF-C wil zeggen dat hij constant scherpstelt. Mooi als je een gevecht aan het fotograferen bent en je houdt steeds de personen in beeld als ze bewegen maar voor een portret niet aan te raden. Dus AF-S instellen, gezicht scherpstellen (half indrukken) de gehele compositie erbij trekken en afdrukken. ;)
Let wel op mocht je gaan zoomen dan verspringt je focus weer.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”