Nodal point en rotatie aantal objectieven

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Nodal point en rotatie aantal objectieven

Bericht door Gino » wo aug 04 2010 7:03 am

RVK schreef:Als je belangstelling hebt, ik heb enige tijd geleden een workshop geschreven over panorama fotografie waarin dit allemaal (eenvoudig) aan de orde komt. Verder gaat hij over pano's van bewegende onderwerpen, HDR en pano”s en lineaire pano's. Een aantal forum leden heeft er al eens naar gevraagd dus als je belangstelling hebt stuur een PB

RVK
Sorry voor late reactie, ben een paar dagen weg geweest.
Heb ik zeer zeker interesse in.
Stuur je een PB.

Groeten, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Robert53
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Robert53 » wo aug 04 2010 9:12 pm

Hoi RVK,
geweldig bedankt, ziet er goed uit. zal in het weekend de workshop eens in detail bekijken.
Ik gebruik Photoshop CS4 en daar ben ik momenteel erg tevreden mee. Is bijv. veel beter dan autostitch.
Heb nauwelijks meer last van ghosts. wat panorama's die ik had gestitcht met Autostitch heb ik opnieuw gedaan met PS en een wereld van verschil.

Heb gelijk even bij Askja gekeken naar de Antigua. Een zeilboot...de echte ervaring. geweldig.Herinner me even als je terug bent, want wil dan graag je foto's zien.
Ik ben nu bezich een inhaalslag te maken en de rest van mij oude panorama's ook op panoramio te zetten.
In oktober wil ik de basisopleiding van de fotoacademie gaan doen, om mijn vaardigheden te verbeteren. Zal dan wel even wat anders moeten doen dan panoram's schat ik.
Groet, Robert

RVK
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door RVK » do aug 05 2010 9:40 am

Goed dat je tevreden bent met Photoshop toch zou ik je aanraden om verschillende programma's te testen. Soms doet een pano het wel in programma a en niet in b terwijl het ook omgekeerd het geval kan zijn.
Ook wat betreffende de golven, inderdaad een pano een aantal malen maken en dan de opnamen onderling uit wisselen is een manier om moeilijke pano's toch te kunnen maken (net zo iets als de pano's verschoven in tijd en plaats in de workshop).

Laat eens weten hoe de workshop bevalt, ik heb meerder aanvragen gekregen, dus tips en/of opmerkingen altijd welkom.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/

Robert53
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Robert53 » za aug 07 2010 10:37 pm

Hoi Rob,
Vond je ook op reisreporter. Heb je workshop eerst helemaal door genomen van papier en wil er nog een keer minitieus doorheen vanaf het scherm en alle links bekijken.
Bij razend enthousiast over al die info met name ook over die projecties. PS heeft er nog een paar meer, maar zal eens nalezen wat deze feitelijk doen.
Kende Autostitch wel, maar miste een goede handleiding voor al die voor mij onbegrijpelijke instelmogelijkheden. Mijn PS doet het veel beter met de ghosts. en ik heb dan ook ene paar panorama's opnieuw gestitched. Zal ook eens gaan kijken naar APP, want die ziet er goed. uit. Ik heb ook zeer goede kritieken gehoord over PTGui.
Kortom ik meld me binnenkort weer met wat meer details over je werk.

groet en bedankt, Robert

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”