Antwerpen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Bart Gossen

Antwerpen

Bericht door Bart Gossen » do aug 05 2010 9:45 pm

Een zondag in Antwerpen. De foto's zijn geschoten met een D90. Gebruikte objectieven zijn Tamron 18-200 en Tokina 11-16. Andere foto's heb ik in een set gezet.

1. Begijnhof
Afbeelding

2. Museum aan de Stroom
Afbeelding

3. Parkeergarage Kaai Noord
Afbeelding

4. Gevels Grote Markt en Onze-Lieve-Vrouwekathedraal
Afbeelding

5. Hal Centraal Station
Afbeelding

6. Rubenshuis
Afbeelding

7. Groenplaats
Afbeelding

Dit is mijn eerste optreden geweest met de Tokina 11-16. Het is erg wennen dat je zoveel beeldhoek hebt en dat je het echte middelpunt moet zoeken om geen rare taferelen te krijgen. Zeker niet als je iets beeldvullend wil hebben vol frontaal.

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Antwerpen

Bericht door Tony D » vr aug 06 2010 1:29 pm

Nr 3 vind ik fraai, jammer dat de lucht daar vrijwel egaal is. Het was die dag bijvoorbeeld op de Groenplaats veel beter.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Bart Gossen

Bericht door Bart Gossen » ma aug 09 2010 1:38 pm

Dank. Ik zal eens kijken of ik nog wat kleuren/contrast uit het RAW-bestand kan trekken.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » ma aug 09 2010 10:30 pm

Een aardige serie, maar hier en daar wat 'schraal'. Bij foto 2 vind ik de vertekening afbreuk doen aan het gebouw. Ook bij foto 7 vind ik het wat storend. Kun je daar nog wat in onthoeken? En alleen al met het station kun je series vullen!
Je kunt tijdens het fotograferen ook al vaak wat 'onthoeken', wanneer je op een wat grotere afstand van je onderwerp kunt gaan staan en de camera horizontaal kunt houden, dus niet naar boven hoeft te richten. Je onderwerp zet je dan in de bovenste helft van de foto en vergroot je later uit.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”