Op de Veluwe (Update...)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
RvR46

Op de Veluwe (Update...)

Bericht door RvR46 » zo aug 08 2010 9:38 am

Hallo,

Ik ben vrijdag avond naar de Veluwe geweest om mijn nieuwe (Tweedehands) Objectief (Nikon 200-400mm F4 VR I) uit te proberen.
Ik moet zeggen dat ik wel tevreden bent met het resultaat, het was mooi weer met een mooie lage zon in de rug, (dat geld voor foto 1 en 2),
bij foto 3 stond het hert in de schaduw van de laatste zonnestralen die nog aanwezig waren.

Ik hoor graag verbeter punten waar ik op moet letten zodat ik mijn foto's voor de volgende keer eventueel kan verbeteren.

Foto #1
Afbeelding

Foto #2
Afbeelding

Foto #3
Afbeelding
Laatst gewijzigd door RvR46 op do aug 12 2010 8:32 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Op de Veluwe

Bericht door strangeartefact » zo aug 08 2010 10:14 am

Ik zou zo even geen verbeterpunten weten, ik ben ook geen natuur fotograaf met een teletoeter. Ik vind het geslaagde opnamen hoor!

Grts Peter.
Bijna leeg hier....

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » zo aug 08 2010 10:44 pm

Mooie foto's, mooie lens! Ik vind foto 1 met voorsprong de fraaiste, maar ik vind hem een wat vreemde scherpte hebben die hem wat minder maakt.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

RvR46

Bericht door RvR46 » ma aug 09 2010 5:26 pm

JacTrum schreef:Mooie foto's, mooie lens! Ik vind foto 1 met voorsprong de fraaiste, maar ik vind hem een wat vreemde scherpte hebben die hem wat minder maakt.
Bedankt voor de reactie,

Ik heb de foto anders bewerkt, is dit beter geworden?

Gr Richard.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door JacTrum » ma aug 09 2010 5:44 pm

Ja, ik vind hem zo beter. Heb je de foto met beginnend avondlicht gemaakt? Anders zou ik hem wat minder geel maken. (Ik heb ook altijd wat te zeuren :-) )
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

RvR46

Bericht door RvR46 » ma aug 09 2010 6:16 pm

JacTrum schreef:Ja, ik vind hem zo beter. Heb je de foto met beginnend avondlicht gemaakt? Anders zou ik hem wat minder geel maken. (Ik heb ook altijd wat te zeuren :-) )
Ja deze foto is gemaakt in het avondlicht rond 18.30 uur.

Frederix

Bericht door Frederix » ma aug 09 2010 9:57 pm

Op zich fraaie opnamen, vooral foto 1 is erg mooi.

Ik vind foto 3 wel vreemd overkomen. Je zegt dat het hert in de schaduw staat, maar het deel van de foto waar het hert staat is het lichtste deel van de foto. Dat strookt niet met elkaar, is jouw bewerking wat te ver doorgeschoten??

rovinge

Bericht door rovinge » ma aug 09 2010 10:03 pm

Ik heb wel een verbeterpunt: ga nog 's een paar keer naar de Veluwe! ;-)

Mooie foto's; goed gelukt. Wil ik wel meer van zien. Je weet goed de 200-400 te gebruiken.

Roel

RvR46

Bericht door RvR46 » di aug 10 2010 5:13 pm

Frederix schreef:Op zich fraaie opnamen, vooral foto 1 is erg mooi.

Ik vind foto 3 wel vreemd overkomen. Je zegt dat het hert in de schaduw staat, maar het deel van de foto waar het hert staat is het lichtste deel van de foto. Dat strookt niet met elkaar, is jouw bewerking wat te ver doorgeschoten??
Hoi Frederix,

Bedankt voor je reactie, ik heb niet echt bijzonder gefotoshopt, alleen de foto iets minder flets gemaakt.
Als je goed kijkt zie de zon nog wel schijnen op de bomen op de achtergrond.

Gr Richard

RvR46

Bericht door RvR46 » di aug 10 2010 5:14 pm

rovinge schreef:Ik heb wel een verbeterpunt: ga nog 's een paar keer naar de Veluwe! ;-)

Mooie foto's; goed gelukt. Wil ik wel meer van zien. Je weet goed de 200-400 te gebruiken.

Roel
Hoi Roel,
Bedankt voor je leuke reactie, en jou verbeterpunt ga ik zeker vaker proberen te gaan doen.

Gr Richard

RvR46

Bericht door RvR46 » wo aug 11 2010 5:25 pm

Ik heb nog twee uit de zelfde reeks die ik graag wil laten zien.

Gr Richard.

Foto #4
Afbeelding

Foto #5
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”