Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe 16-85 nikon lens gekocht met een polarisatie filter van Kenko,de Pro1.Ik heb dit filter gekocht voor mn vakantie's naar Azie om meer contrast in mn foto,s te krijgen bij het velle licht.
Heb een aantal fot,s genomen met en zonder filter en heb het filter ook een aantal malen gedraaid maar ik zie totaal geen effect van het filter .
foto,s zijn genomen rond 16.00 met behoorlijk wat zon en mooie blauwe luchten met wolken .
Gebruik ik het filter op het verkeerde moment ,is er niet voldoende scherp licht om het verschil te zien ?
WIllem
de filter test voor een monitor werkt wel ,als ik er dan aan draai wordt het helemaal zwart .
werking van een Polarisatie filter
werking van een Polarisatie filter
Laatst gewijzigd door ramrod op wo aug 11 2010 7:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: weking van een Polarisatie filter
Het filter werkt maximaal als je een hoek van 90 graden maakt naar de zon. Dus zeg maar als de zon bij (niet letterlijk natuurlijk
) een van je schouders staat.
Probeer ook het effect op glimmende niet-metalen objecten eens.

Probeer ook het effect op glimmende niet-metalen objecten eens.
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: werking van een Polarisatie filter
Aanrader is dit topic, waarin onze "professor" Léon Obers mij mijn eigenwijsheid afleert.
Uhh, probeert af te leren.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 32&t=25505" onclick="window.open(this.href);return false;
Uhh, probeert af te leren.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 32&t=25505" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes