vriendinnetje

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Gideon
Forumlid
Forumlid

vriendinnetje

Bericht door Gideon » do aug 12 2010 12:36 am

1.
Afbeelding

2.

Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: vriendinnetje

Bericht door Patrick » do aug 12 2010 12:49 am

De eerste foto is in ieder geval flink onderbelicht. Daar zou je wat aan moeten doen. En knip dan gelijk een deel af aan de linker -en bovenzijde; nu staat je onderwerp erg saai precies in het midden.

De tweede is wat beter belicht, hoewel een invulflits hier op z'n plaats zou zijn geweest. Ook hier zou ik de uitsnede aanzienlijk veranderen; onderwerp precies in het midden en de achtergrond niet interessant. En waarom niet portret geschoten (staand)?

Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » do aug 12 2010 12:57 am

Patrick schreef:De eerste foto is in ieder geval flink onderbelicht. Daar zou je wat aan moeten doen. En knip dan gelijk een deel af aan de linker -en bovenzijde; nu staat je onderwerp erg saai precies in het midden.

De tweede is wat beter belicht, hoewel een invulflits hier op z'n plaats zou zijn geweest. Ook hier zou ik de uitsnede aanzienlijk veranderen; onderwerp precies in het midden en de achtergrond niet interessant. En waarom niet portret geschoten (staand)?

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

bedankt voor je commentaar, ik heb flits gebruikt. Ik schiet eigenlijk voor het eerst met een andere body en ben nu manual aan het schieten en manual aan het flitsen. Ik zal eens goed op de belichting letten.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do aug 12 2010 1:19 am

Bij de tweede foto wat te snel geoordeeld (ik had m'n browser even naar m'n andere scherm moeten slepen :oops: ). Sorry daarvoor. Duidelijk te zien dat je ingeflitst hebt. Dat is niet het probleem. Maar de uitsnede, daar zou je eens naar moeten kijken.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”