JerryBig schreef:Mooie foto's, herkenbare plekjes (San Gimiano, Firenze). Ben net een week terug uit Toscane en moet met mijn foto's nog flink aan de slag.
Erg mooie streek, alleen voor de echte mooie plaatjes moet je ze weten te vinden (bijvoorbeeld dat weggetje kende ik, maar waar het lag wist ik niet) en je kunt het beste in de ochtend of avond (Golden Hours) zijn.
Maar hoe kom je met vrouw en kinderen op het juiste moment op de juiste plaats als je al weet dat die 50 tot 100 km je een paar uur slingeren kost vanuit je appartement. De eerste prioriteit van onze vakantie ligt niet op het fotografische vlak (helaas) dus meestal waren we zo tussen 11.00 en 16.00 op de mooie plekken en dan is het licht verdraaide hard. Maak dan maar eens een mooie foto. Eigenlijk moet je op een speciale fototrip gaan zonder andere 'verplichtingen' en je doelen selecteren op fotografische schoonheid. En dan ook bij voorkeur buiten het seizoen, want het was af en toe verschrikkelijk druk, vooral Firenze en San Gimiano.
Klopt helemaal,
In de bekende steden was het erg druk, soms te druk ( Florance ).
Wat betreft de foto's heb je ook gelijk dat je het beste voor 8:00 op de bestemming moet zijn voor het beste licht. Ook wij waren er steeds pas rond een uur of twee, half 3. Dan moet je nog geluk hebben dat je het licht in de rug hebt en dat het weer ook mee zit, allemaal factoren wat je niet in de hand hebt.
Wij hadden wel het geluk ( vind ikzelf ) dat er ook mooie wolkenpartijen aanwezig waren op dat moment.
Voor het echte Toscane gevoel moet je toch echt richten Pienze rijden zie foto 1,2,11,12,13.
Wij hebben een goeie tijd gehad daar, ben wel benieuwd hoe het daar in het voorjaar is, ik denk veel groen wat ook erg mooi is.