AF Nikkor 50mm/1,4D of nikon 50mm/1,8D ??

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
Robin

Bericht door Robin » zo mei 06 2007 3:53 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op ma dec 07 2009 11:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ruud » zo mei 06 2007 9:35 pm

ben vanochtend even wezen proberen
was best lastig maar hier heb je een voorbeeld.
dit is de knop van een koekoeksbloem van ongeveer 5mm
foto is uit de hand geschoten en niet gecropt.

Afbeelding

gr. ruud

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » zo mei 06 2007 9:48 pm

je bent nu besmet met het macrovirus, duurt een poos voordat het minder wordt. Er zijn gevallen bekend waarbij het nooit over is gegaan.

Leuke foto hoor, veel succes verder.... :P

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

erg goed

Bericht door George Fennes » zo mei 06 2007 11:31 pm

Nou Ruud, best een goed resultaat en dat voor de eerste keer :roll:

Ik zie nu al dat we veel meer van jou gaan zien.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » do mei 17 2007 3:52 pm

Weet iemand of de manueel 50mm 1.8 geschikt is voor de D70s? Of andersom natuurlijk. Ik hoorde ergens dat de lichtmeeting niet zou werken. In hoeverre is dat kwalijk?

vanson

Bericht door vanson » do mei 17 2007 4:22 pm

MEMENTO schreef:Weet iemand of de manueel 50mm 1.8 geschikt is voor de D70s? Of andersom natuurlijk. Ik hoorde ergens dat de lichtmeeting niet zou werken. In hoeverre is dat kwalijk?
De lens past op een D70(s). Je hebt geen lichtmeting omdat er geen CPU-contacten in de lens zitten. Op een D-SLR is het natuurlijk uitermate makkelijk om de belichting te controleren, dus 'kwalijk' is het niet om een manuele lens te gebruiken.

In je profielinfo staat dat je in een 'fotozaak' werkt.
Mag ik uit je vraag opmaken dat jullie alleen maar foto's maken en geen apparatuur verkopen? :wink:
Of is dit zulke specifieke informatie dat er niemand in jouw 'fotozaak' is die het antwoord wist op deze vraag?

Dit is niet rot bedoeld. Ik besef dat het zo over zou kunnen komen. Het is puur uit interesse dat ik bovenstaande vragen stel.

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » do mei 17 2007 4:25 pm

Haha prima hoor! Alleen heb ik vandaag, net als jij ws, vrij. En op internet vond ik het zo snel niet. Dus vandaar. Anders was het vast goed gekomen. We verkopen alles wat los en vast zit in de zaak.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » do mei 17 2007 4:46 pm

Ik wil toch nog iets toevoegen over het gebruik van rubber zonnekappen. Ze lijken minder stevig dan metalen zonnekappen, voor George reden om het "rubber gevalletjes" te noemen. Dat is ook wel ten dele waar.

Maar ik gebruik vaak een rubber zonnekap op een Micro-Nikkor als ik bijvoorbeeld in een museum iets in een vitrine wil fotograferen zonder flits. Dan kan je het objectief, dank zij de rubber "bumper" stevig tegen het glas drukken. Geen spiegelingen van de vitrineruit, en praktisch geen bewegingsonscherpte.

Probeer dat eens met een metalen zonnekap... Heb je zo krassen in de vitrine - om van de herrie (metaal op glas) maar te zwijgen.

Ook vind ik rubber zonnekappen, door dat je ze kunt inklappen, minder ruimte innemen. Helaas kun je niet iedere metalen zonnekap omgekeerd op het objectief zetten.

Groet, E.M. de Klerk

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

rubber gevalletje

Bericht door George Fennes » do mei 17 2007 5:25 pm

Daar heb je ook weer een punt EM de Klerk.

Maar ja ik vind het niet zo ogen en daarom noem ik het een rubber gevalletje, maar wat jij zegt is wel waar natuurlijk.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”