AF Nikkor 50mm/1,4D of nikon 50mm/1,8D ??
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
je bent nu besmet met het macrovirus, duurt een poos voordat het minder wordt. Er zijn gevallen bekend waarbij het nooit over is gegaan.
Leuke foto hoor, veel succes verder....
Pierre
Leuke foto hoor, veel succes verder....

Pierre

Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
erg goed
Nou Ruud, best een goed resultaat en dat voor de eerste keer
Ik zie nu al dat we veel meer van jou gaan zien.
Groetjes George

Ik zie nu al dat we veel meer van jou gaan zien.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
De lens past op een D70(s). Je hebt geen lichtmeting omdat er geen CPU-contacten in de lens zitten. Op een D-SLR is het natuurlijk uitermate makkelijk om de belichting te controleren, dus 'kwalijk' is het niet om een manuele lens te gebruiken.MEMENTO schreef:Weet iemand of de manueel 50mm 1.8 geschikt is voor de D70s? Of andersom natuurlijk. Ik hoorde ergens dat de lichtmeeting niet zou werken. In hoeverre is dat kwalijk?
In je profielinfo staat dat je in een 'fotozaak' werkt.
Mag ik uit je vraag opmaken dat jullie alleen maar foto's maken en geen apparatuur verkopen?

Of is dit zulke specifieke informatie dat er niemand in jouw 'fotozaak' is die het antwoord wist op deze vraag?
Dit is niet rot bedoeld. Ik besef dat het zo over zou kunnen komen. Het is puur uit interesse dat ik bovenstaande vragen stel.
Ik wil toch nog iets toevoegen over het gebruik van rubber zonnekappen. Ze lijken minder stevig dan metalen zonnekappen, voor George reden om het "rubber gevalletjes" te noemen. Dat is ook wel ten dele waar.
Maar ik gebruik vaak een rubber zonnekap op een Micro-Nikkor als ik bijvoorbeeld in een museum iets in een vitrine wil fotograferen zonder flits. Dan kan je het objectief, dank zij de rubber "bumper" stevig tegen het glas drukken. Geen spiegelingen van de vitrineruit, en praktisch geen bewegingsonscherpte.
Probeer dat eens met een metalen zonnekap... Heb je zo krassen in de vitrine - om van de herrie (metaal op glas) maar te zwijgen.
Ook vind ik rubber zonnekappen, door dat je ze kunt inklappen, minder ruimte innemen. Helaas kun je niet iedere metalen zonnekap omgekeerd op het objectief zetten.
Groet, E.M. de Klerk
Maar ik gebruik vaak een rubber zonnekap op een Micro-Nikkor als ik bijvoorbeeld in een museum iets in een vitrine wil fotograferen zonder flits. Dan kan je het objectief, dank zij de rubber "bumper" stevig tegen het glas drukken. Geen spiegelingen van de vitrineruit, en praktisch geen bewegingsonscherpte.
Probeer dat eens met een metalen zonnekap... Heb je zo krassen in de vitrine - om van de herrie (metaal op glas) maar te zwijgen.
Ook vind ik rubber zonnekappen, door dat je ze kunt inklappen, minder ruimte innemen. Helaas kun je niet iedere metalen zonnekap omgekeerd op het objectief zetten.
Groet, E.M. de Klerk
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
rubber gevalletje
Daar heb je ook weer een punt EM de Klerk.
Maar ja ik vind het niet zo ogen en daarom noem ik het een rubber gevalletje, maar wat jij zegt is wel waar natuurlijk.
Groetjes George
Maar ja ik vind het niet zo ogen en daarom noem ik het een rubber gevalletje, maar wat jij zegt is wel waar natuurlijk.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken