Hier 2 test foto's

graag tips & tops !
Mathijs
Klopt 1 foto in NEF naar +3 0 -3 gezetemiel schreef:zijn deze hdr's soms uit 1 foto gemaakt? dan is geen echte hdr maar gewoon een bewerking.
ajuus
emiel
Maak je toch gewoon handmatig 3/5/7/......belichtingen.sb0864 schreef:Ik heb een D60 dus Bracketing zit er nie op bij mij
Dat maakt wel degelijk verschil. Als je drie foto's maakt met verschillende belichtingen op je camera (-1,0,+1) krijg je 3 foto's met een andere belichtings-omvang. Bij de een heb je meer ruimte in je hoge lichten en bij de ander meer ruimte in de schaduwen. Doe je dit op je pc dan heb je dit niet en gaat het belangrijkste element van een HDR-opname verloren.sb0864 schreef:Dan maakt het toch geen verschil of ik belichting aanpas op de body of aanpas op pc ?
Of kan mij iemand hiervan overtuigen dat het wel zo hoort ?
Voor iemand die HDR nog aan het uitproberen is, vind ik dit geen opbouwende kritiekDaniël schreef:Dit is geen HDR. De kwaliteit van de foto's is ook erg slecht.
De kleur is werkelijk verschrikkelijk.
@ Daniel mag ik jou email via PB, dan stuur ik de wesp in NEF naar je toe, en dan wil ik graag jou versie zien.Daniël schreef:Dit is geen HDR. De kwaliteit van de foto's is ook erg slecht.
Zet is de originele online. Die zou ik wel willen zien.
Zeker die van de wesp
Komt op mij over als leren zwemmen zonder water . . . . . . . . . .sb0864 schreef:Zoals Andre al zei, ik ben aan het proberen dus alle positieve en negetieve woorden vind ik prima, ik ga nu oefenen met 1 foto, zal later met meerdere foto's gaan wrken
ik denk dat het handig is dat je je eerst even verdiept in de achtergronden achter HDR, dan snap je waarschijnlijk beter al het commentaar. De basis gedachte van hdr is dat je ogen (en hersenen) een veel groter dynamisch bereik hebben dan de sensor van een dslr. maw: als je op een zonnige dag naar een ladnschap kijkt zie je alles duidelijk en niet onder- of overbelicht. Maak je van diezelfde omgeving een foto dan is het huilen met het licht aan (of uitsb0864 schreef:@ Daniel mag ik jou email via PB, dan stuur ik de wesp in NEF naar je toe, en dan wil ik graag jou versie zien.Daniël schreef:Dit is geen HDR. De kwaliteit van de foto's is ook erg slecht.
Zet is de originele online. Die zou ik wel willen zien.
Zeker die van de wesp
Zoals Andre al zei, ik ben aan het proberen dus alle positieve en negetieve woorden vind ik prima, ik ga nu oefenen met 1 foto, zal later met meerdere foto's gaan wrken