Toscane 2010 + Update
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Toscane 2010
Ken je dat effect op een vuurwerkavond, wanneer de pijl uit elkaar spat en je iedereen 'Ohhhhhh' hoort zuchten? Dat had ik nou toen ik deze serie opende. Wat een prachtige foto's heb je daar gemaakt zeg!!!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hele mooie serie! Ik vind dat je het Toscaanse landschap mooi weer hebt gegeven.
Ben er zelf vorig jaar op een 9-daagse fotocursus/reis geweest maar dit weggetje komt me niet bekend voor; en ik maar denken dat we alle "highlights" gehad hadden.
Ben er zelf vorig jaar op een 9-daagse fotocursus/reis geweest maar dit weggetje komt me niet bekend voor; en ik maar denken dat we alle "highlights" gehad hadden.

Het blijft een schitterende streek. Ben er zelf diverse malen geweest als reisbegeleider voor cycletours. Alle mooie plekken gezien daar, vergeet ook Sienna niet. Maar dat was voor m'n tijd dat ik met een Nikon rondliep.
Maar gezien alle reacties, moeder de vrouw eens ontzien, busje huren en met een groep daarheen?????
gaan we in de herfst is het daar het mooist, groet, peter
Maar gezien alle reacties, moeder de vrouw eens ontzien, busje huren en met een groep daarheen?????

-
- Clublid
- Contacteer:
Er valt me iets op aan de kleuren. Prachtig!
Komen die zo uit je camera of heb je wat met de kleuren "gedaan"? Als je de kleuren hebt bewerkt zou ik graag weten wat je gedaan hebt.
Komen die zo uit je camera of heb je wat met de kleuren "gedaan"? Als je de kleuren hebt bewerkt zou ik graag weten wat je gedaan hebt.
- Schoonderbeek
- Forumlid
Ik heb de foto's iets aangepast, echt niet veel hoor.Genster schreef:Er valt me iets op aan de kleuren. Prachtig!
Wat ik altijd doe met foto's ( ik gebruik Abobe Photoshop CS4 ) is het niveau goed gezetten ( lichtbalans ). Het contrast een tikje omhoog ( niet hoger dan 8 ).
En een kleine verscherping. Bij mijn D60 vind ik dat de foto's standaard te licht ( witte waas ) uit de camera komen.
Dat is eigenlijks alles, het lijkt heel wat maar is het niet. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk
- MARS
- Clublid
- Contacteer:
Herkenbare plaatsen. Volgens mij hebben wij elkaar overal net gemist. Vind de pano's het mooist.
Binnenkort zal ik mijn foto's ook plaatsen.
groet,
Marcel
Binnenkort zal ik mijn foto's ook plaatsen.
groet,
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Contacteer:
Bedankt voor de info!Schoonderbeek schreef:Ik heb de foto's iets aangepast, echt niet veel hoor.Genster schreef:Er valt me iets op aan de kleuren. Prachtig!
Wat ik altijd doe met foto's ( ik gebruik Abobe Photoshop CS4 ) is het niveau goed gezetten ( lichtbalans ). Het contrast een tikje omhoog ( niet hoger dan 8 ).
En een kleine verscherping. Bij mijn D60 vind ik dat de foto's standaard te licht ( witte waas ) uit de camera komen.
Dat is eigenlijks alles, het lijkt heel wat maar is het niet. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
-
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Heel fraai hoor. Vooral 1, 4 en de panorama's.
Ben er al een paar keer geweest, maar het verveelt nooit om foto's van Toscane te bekijken
Ben er al een paar keer geweest, maar het verveelt nooit om foto's van Toscane te bekijken

groeten Henk.
Henk Melenhorst Fotografie
Henk Melenhorst Fotografie
- MARS
- Clublid
- Contacteer:
Re: Toscane 2010 + Update
Zoooo, dat is een hele mooie update.
Die ring in het landschap, daar ben ik ook langs gereden.
Doe nog maar een update.
Groet,
Marcel
Die ring in het landschap, daar ben ik ook langs gereden.
Doe nog maar een update.
Groet,
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Re: Toscane 2010 + Update
Ik ben er ook een paar weken geleden geweest, wat heerlijk dat het zo rustig was bij foto 4. Toen ik in San Gimiano was was het helemaal vol met mensen. De ponte vecchio is trouwens ook erg goed geslaagd, mooie brug om even op de foto te zetten! Maar dat is niet de enige, ze zijn allemaal eigenlijk erg goed
Nikon D5000
Sigma 17-70mm f2.8-4.0
Nikon SB-600
Sigma 17-70mm f2.8-4.0
Nikon SB-600