Een retourtje D3000

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Jomar

Een retourtje D3000

Bericht door Jomar » wo aug 18 2010 7:38 pm

Nadat ik gisteren avond foto's had gemaakt met weinig licht en een flinke iso waarde ( wat de d3000 al niet zo heel lekker vindt )
dacht ik laat ik ze eens gaan bewerken......
nee!!,..... een paarse stip op de foto! , mijn eerste vermoeden werd al snel bevestigd na wat google speurwerk,.... een dode pixel

Ik voelde al aan mijn "water" dat ik hem een tijdje moest gaan missen, laat nou net de herten binnenkort hitsig gaan worden :cry:

Aangezien ik in Beverwijk woon, gelijk maar even zo bijdehand geweest om maar naar het service center te rijden,

Daar heb ik maar 1 woord voor, eigenlijk 2 ...... TOP SERVICE,
aangezien hij binnen de garantie viel waren er geen kosten aan verbonden , en ik kon er op wachten , en pak van mij hart!
30 minuten en ik stond weer buiten, :D

wilco1

Re: Een retourtje D3000

Bericht door wilco1 » wo aug 18 2010 8:52 pm

dat is goed en snel geregeld, hoe hebben ze het opgelost?

Daniël

Bericht door Daniël » do aug 19 2010 8:06 am

Kijk is aan.

Dit mag inderdaad wel gezegd worden dat ze goede service leveren.

Ben inderdaad benieuwd wat ze gedaan hebben. Zal misschien wel een software update zijn geweest als het zo snel was.
Of een nieuwe :wink2:

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » do aug 19 2010 9:58 am

Of die dode pixel is uitgezet.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Jomar

Bericht door Jomar » do aug 19 2010 11:40 am

Inderdaad allemaal snel afgehandeld, ik was echt bang dat ik hem weken kwijt zou zijn,

ze hebben de sensor "gejusteerd" .
ik denk gewoon een soort software aanpassing ofzo, sommige instellingen waren er ook uit, maar niet alle

Volgens mij heeft nu de pixel de zelfde waarde als de omringende pixels, had vanacht al een paar test gemaakt op de preSail aan de kade
en je ziet er helemaal niets van ,

ik ben happy! :D

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » do aug 19 2010 8:42 pm

Snelle service van Nikon, maar dat mag ook wel. Ze hebben een naam hoog te houden. En tja met Canon op de hielen....

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do aug 19 2010 9:05 pm

Gideon schreef:Snelle service van Nikon, maar dat mag ook wel. Ze hebben een naam hoog te houden. En tja met Canon op de hielen....
Naar ik begrepen heb is de service van Nikon veel beter. Maar niet uit de eerste hand; mijn enige Canon camera ooit (G2) was gestolen voordat hij stuk kon gaan... :frown:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Gideon
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gideon » do aug 19 2010 9:24 pm

Patrick schreef:
Gideon schreef:Snelle service van Nikon, maar dat mag ook wel. Ze hebben een naam hoog te houden. En tja met Canon op de hielen....
Naar ik begrepen heb is de service van Nikon veel beter. Maar niet uit de eerste hand; mijn enige Canon camera ooit (G2) was gestolen voordat hij stuk kon gaan... :frown:
Ik kan er niet over oordelen, heb nooit iets van Canon gehad. Wat ik wel weet, is dat Nikon aardig last heeft gehad van Canon. Ik zou in ieder geval niet overstappen... Ja naar Hasselblad hahah

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”