world statues, Arnhem (28 en 29 augustus)

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
dirk-jan boon

world statues, Arnhem (28 en 29 augustus)

Bericht door dirk-jan boon » do aug 19 2010 9:11 am

er is binnenkort weer statues in arnhem.

Ruudje

Re: world statues arnhem

Bericht door Ruudje » do aug 19 2010 9:12 am

welke d.d. is dat?

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do aug 19 2010 5:21 pm

volgend weekend

Robin
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Robin » do aug 19 2010 5:27 pm

dirk-jan boon schreef:volgend weekend
Erg duidelijk :shock: :huh:

Datum?
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do aug 19 2010 5:43 pm

de link...

http://www.worldstatues.nl/index/1/Home.html

staat nu ook iets bij van statues by night....?! Nieuw....klinkt cool
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

chemist010

Bericht door chemist010 » za aug 21 2010 11:10 pm

Vorig jaar geweest en een hele mooie middag gehad. Na uren lopen nog niet de helft gezien (Langzaam doordat er veel te zien was).
http://img716.imageshack.us/img716/7964/livingr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
De winnares van vorig jaar.
Probeer een maatje mee te krijgen volgend weekend.
Arthur

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » zo aug 22 2010 1:34 am

Ik ga er ook weer naar toe, voor het 4e jaar, altijd heel erg gezellig, soms behoorlijk druk en met een groot nadeel, bijna altijd een lelijke achtergrond op de foto's. Het besting om 13.00 en eindigt om 17.00 en dat is eigenlijk te kort om echt alles lekker op je gemakje te kunnen zien. Maar als het weer meezit, ben je verzekerd van een leuke middag en ga je naar huis met een mooie verzameling foto's.

Maar eerst morgen naar bavaria city racing. Ook heel erg leuk, maar weer totaal iets anders. (Gelukkig heb ik VIP kaarten en dus geen last van de 500.000 mensen die er weer verwacht worden.)
Laatst gewijzigd door André op ma aug 23 2010 8:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

mike
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door mike » zo aug 22 2010 4:54 pm

Weet iemand die al eerder geweest is, welke lens het beste gebruikt kan worden. Ik zag foto's met een 105 VR en ook met een 85mm. Is dit meestal voldoende, of is het zo druk, dat je een grotere zoom nodig hebt?
Ik ben gelukkig haast 2meter, dus ik kijk wel over de mensen heen :D , maar de afstand tot de beelden, valt dat mee?

Gr. Michel

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo aug 22 2010 6:25 pm

Je kunt eigenlijk met alles fotograferen Mike. Het is net wat je zelf wilt fotograferen op zo'n dag. Ik maak altijd graag portretten en wil daarom zo min mogelijk omstanders op mijn foto hebben. Vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik dus eigenlijk alleen de D2X met de 85 mm 1.4 gebruikt. Als ik dit jaar ga (ik weet het nog niet zeker) heb ik de D3 mee. Ik zou dan graag met de 70-200 portretten maken, maar dat is een behoorlijke sjouw natuurlijk. ALS ik ga heb ik dus de 24-70, 70-200 en 85 mm mee. :D
Mijn ervaring is dat je redelijk dichtbij de modellen kunt komen, maar je geduld wordt wel op de proef gesteld, want het is druk!
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

mike
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door mike » zo aug 22 2010 6:39 pm

Bedankt voor je reactie Riemke. Als het weer het toelaat, ga ik denk ik ook maar eens even een kijkje nemen, en zal mijn camera eens lekker uitlaten. Ik zie dan wel wat ik erop doe.

Gr. Michel

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo aug 22 2010 7:32 pm

Helemaal met Riemke eens,
een prime of zoom met redelijk groot brandpunt is leuk voor details en portretten, prime helemaal omdat je dan een mooie bokeh achtergrond krijgt. Groothoekzoom voor een totaal plaatje.
Je kunt heel dichtbij komen...alleen soms wel een beetje wringen en geduld...

Hopelijk hebben ze dit jaar het nr bordje niet op de achtergrond doek geplakt :( ...maar ergens anders... :D
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo aug 22 2010 8:00 pm

SwederD70 schreef:Hopelijk hebben ze dit jaar het nr bordje niet op de achtergrond doek geplakt :( ...maar ergens anders... :D
Dat is inderdaad heel irritant. Ik heb de organisatie net een mail gestuurd via het contactformulier, met het verzoek de kandidaatnummers zodanig te bevestigen dat ze niet in beeld komen bij het fotograferen van de artiest. Misschien helpt het?? :D
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo aug 22 2010 9:02 pm

flippie17 schreef:en met een groot nadeel, bijna altijd een lelijke achtergrond op de foto's.
Ik heb de website van world statues bekeken. Wil je fatsoenlijk foto's maken zou je een paar foto-assistenten mee moeten nemen die met twee lange houten staanders met zwart velours doek ertussen dat achter een model omhoog houdt, zodat achtergronden van gebouwen, mensen, lantaarns etc. volledig verdwenen is. Zelf een niet te hoog trapje om jezelf beter op hoogte voor het model te kunnen opstellen. Maar of de rest van het publiek dat apprecieert waar je dan mee bezig bent valt zeer te betwijfelen. :shock:
Vriendelijke groet, Léon Obers

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: world statues, Arnhem (28 en 29 augustus)

Bericht door Hans Braakhuis » ma aug 23 2010 8:08 am

zondag ochtend om 10 uur staat er niemand voor je, maar misschien sta ik naast je.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: world statues, Arnhem (28 en 29 augustus)

Bericht door André » ma aug 23 2010 8:53 am

flippie17 schreef:
Ik heb de website van world statues bekeken. Wil je fatsoenlijk foto's maken zou je een paar foto-assistenten mee moeten nemen die met twee lange houten staanders met zwart velours doek ertussen dat achter een model omhoog houdt, zodat achtergronden van gebouwen, mensen, lantaarns etc. volledig verdwenen is. Zelf een niet te hoog trapje om jezelf beter op hoogte voor het model te kunnen opstellen. Maar of de rest van het publiek dat apprecieert waar je dan mee bezig bent valt zeer te betwijfelen.
Het is eigenlijk een "klacht" (net als die ellendig slecht geplaatste nummerbordjes) die al meerdere jaren aan de organisatie kenbaar is gemaakt. Natuurlijk is het "goed fotograferen" geen prioriteit voor de organisatie. (Dat is het kampioenschap) maar het zou toch vrij simpel zijn om in ieder geval de bordjes anders te plaatsen, (en overal zwarte doeken plaatsen zou natuurlijk helemaal mooi zijn).

Ik heb vorig jaar voor 75% de 85mm erop gehad en denk dat ik daar dit jaar ook weer voor ga. Maar ik laat mijn bezoek wel sterk van het weer afhangen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”