Sunrise

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jay

Sunrise

Bericht door Jay » zo aug 15 2010 8:23 pm

Afgelopen weekend wezen kamperen op de hoge veluwe. Zaterdag ochtend deze schitterende foto van de zonsopkomst genomen.

Achter deze foto zit nog een 'verhaaltje' daarvoor verwijs ik je graag naar http://jayoneill.com/expensive-weekend-camping" onclick="window.open(this.href)return false;

Afbeelding

Jay

Re: Sunrise

Bericht door Jay » ma aug 16 2010 6:38 pm

Niemand?

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » ma aug 16 2010 6:51 pm

ja, hier is iemand. Vind het een mooie foto.

Was vergeten een reactie te plaatsen, nadat ik geprobeerd had om op je site het bijpassende verhaaltje te lezen, alleen is mijn Engels niet zo best en het word dan wel vertaald, maar dan is het een soort koeterwaals waar je moe van word als je dat leest. Dus daarna vergeten een reactie te plaatsen. :oops:
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » di aug 17 2010 7:32 pm

Mooie plaat en een mooi verhaal erbij, hoe duur was de bekeuring?
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

corretje

Bericht door corretje » di aug 17 2010 8:05 pm

Haha, nice story and a big adventure ;-)

Wel een heel mooi plaatje 'geschoten' zeg. Ik weet het, een flauwe woordspeling.

Sosottens
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Sosottens » di aug 17 2010 9:42 pm

Zo jammer dat je beboet wordt terwijl je eigen leven in gevaar brengt, ze willen gewoon geen lijken opruimen (heel cru gezegd) en daarvoor wordt je beboet. Maar je hebt wel mooie foto's gemaakt! Dat roodborstje met de nikon 70-300 geschoten?
Nikon D5000
Sigma 17-70mm f2.8-4.0
Nikon SB-600

Jay

Bericht door Jay » do aug 19 2010 4:13 pm

@MarcoD90:

Ik heb geen idee hoe hoog de bekeuring is, dat word bepaald door officier van justitie :(

@Sosottens:
Yep, roodborstje is met 70-300 geschoten, de zonsopkomst foto met de Tamron 17-50 2.8.

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » do aug 19 2010 4:42 pm

Hier nog iemand Jay,zondermeer een top plaat. :D :mrgreen:
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » do aug 19 2010 10:04 pm

Jay, schitterende foto en volgens mij was je al heel vroeg wakker.

Nu het Nationaal Park de Hoge Veluwe. Heb in m'n lange leven al heel veel gefietst, altijd maar om dat park heen en dat was vóór er een fietspad lag behoorlijk gevaarlijk. Maar op zekere dag, de stoute "raceschoenen" aan en doen of we achterlijk waren en gewoon doorgefietst bij het hek. We waren er n.l. achter gekomen dat je p.p moest betalen zodat die stinkende vervuilende auto net zoveel moest dokken als wij op onze nette schone fietsen. Komt me daar een achterlijke gladiool naar buiten rennen, begint te brullen, maar wij allemaal hartstikke doof. Nu nog geen half uur later, 2 exemplaren van Ko de boswachter met een bromsnor. Terug met bekeuring, maar wel lol gehad.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za aug 21 2010 11:21 am

Mooi foto Jay. Tip voor de volgende keer, probeer eens je diafragma op z'n kleinste stand (f/22 ?) te zetten. Door de lamellen worden de zonnestralen als een soort van ster weergegeven.... Wordt de opname nog aparter.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”