Hallo kan iemand helpen!
Hallo kan iemand helpen!
Hallo,
Ik ben roald en ben 18 jaar!
ik wil me wat meer gaan verdiepen in het fotograferen!
dus vroeg ik me af wat een goede beginners spiegel reflex camera is en ik dacht misschien dat jullie me kunnen helpen met een advies geven.
mijn budget lag ongeveer tussen 300 en de 450 Euro dus misschien als er wat advies is hoor ik het graag!
Bij Voorbaad Bedankt
Groeten, Roald
Ik ben roald en ben 18 jaar!
ik wil me wat meer gaan verdiepen in het fotograferen!
dus vroeg ik me af wat een goede beginners spiegel reflex camera is en ik dacht misschien dat jullie me kunnen helpen met een advies geven.
mijn budget lag ongeveer tussen 300 en de 450 Euro dus misschien als er wat advies is hoor ik het graag!
Bij Voorbaad Bedankt
Groeten, Roald
Re: Hallo kan iemand helpen!
Er komt een nieuwe D3100 aan. Specs zien er veelbelovend uit. Weet alleen niet wat ie in de winkel straks gaat kosten. Adviesprijs is 650 geloof ik. Zal waarschijnlijk wel wat goedkoper worden bij winkels met fatsoenlijke prijzen.
oke bedankt voor de snelle reactie!
Vriendelijke groet,
Roald
Vriendelijke groet,
Roald
Voor dat budget ga je die D3100 voorlopig niet redden denk ik. Beter zoek je een D5000 die er binnenkort voor een zachter prijsje uit gaat omdat de D3100 er is. De D5000 is ook een pracht van een camera.
Of koop voor weinig een gebruikte D70(s) met wat leuk glaswerk. Ga dan wat aan de slag en zie wat je leuk vind. Hou je nog wat over ook 
Als je wilt experimenteren doe je er wijs aan een camera te kopen met een ingebouwde AF motor zodat je niet vast zit aan AF-s objectieven als je wat nieuws wilt proberen.
Gerard

Als je wilt experimenteren doe je er wijs aan een camera te kopen met een ingebouwde AF motor zodat je niet vast zit aan AF-s objectieven als je wat nieuws wilt proberen.
Gerard
Nee, dan moet je een D40 hebben. Dan kun je ook pre-AI objectieven gebruiken.iBub schreef:Of koop voor weinig een gebruikte D70(s) met wat leuk glaswerk. Ga dan wat aan de slag en zie wat je leuk vind. Hou je nog wat over ook
Gerard
Hoi,
Ik schiet ook met een d70 + 18-70mm lens. Blijft een leuke combi. Je kunt zo'n setje voor leuk geld op marktplaats kopen. Ook een D40 zal je niet teleurstellen. Let wel dat de D40 iets beperkter is wat betreft flitsers en objectieven(de d40 heeft geen eigen auto focus motor). Bij de D40 zit je dus vast aan een AF-S lens. bij de D70 kun je ook leuke AF lenzen voor weinig op marktplaats kopen.
Gr. Gideon
Ik schiet ook met een d70 + 18-70mm lens. Blijft een leuke combi. Je kunt zo'n setje voor leuk geld op marktplaats kopen. Ook een D40 zal je niet teleurstellen. Let wel dat de D40 iets beperkter is wat betreft flitsers en objectieven(de d40 heeft geen eigen auto focus motor). Bij de D40 zit je dus vast aan een AF-S lens. bij de D70 kun je ook leuke AF lenzen voor weinig op marktplaats kopen.
Gr. Gideon
D40 heeft geen scherpstelmotorTom schreef:Nee, dan moet je een D40 hebben. Dan kun je ook pre-AI objectieven gebruiken.iBub schreef:Of koop voor weinig een gebruikte D70(s) met wat leuk glaswerk. Ga dan wat aan de slag en zie wat je leuk vind. Hou je nog wat over ook
Gerard
pre-AI objectieven hebben ook geen autofocus. Als je wilt experimenteren met oud spul is de D40 dus het beste.iBub schreef:D40 heeft geen scherpstelmotorTom schreef:Nee, dan moet je een D40 hebben. Dan kun je ook pre-AI objectieven gebruiken.iBub schreef:Of koop voor weinig een gebruikte D70(s) met wat leuk glaswerk. Ga dan wat aan de slag en zie wat je leuk vind. Hou je nog wat over ook
Gerard
Die jongen, de TS wil gewoon een beginner camera. Heb t idee dat ie niet op manual focus objectieven zit te wachten. Voor dat geld wat hij wil spenderen kan ie dan t best een D3000/5000 kopen, of nog een maand of 2 sparen en dan die D3100 kopen. En die verkoopprijs zal echt wel binnen afzienbare tijd zakken naar 450 eu. Voor 6 mijers hebbie namelijk al een D90.
Kijk eens naar de prijs van de D5000 kit, die zit ook nog boven de 450. Verder met je eens trouwens.TomD80 schreef:Die jongen, de TS wil gewoon een beginner camera. Heb t idee dat ie niet op manual focus objectieven zit te wachten. Voor dat geld wat hij wil spenderen kan ie dan t best een D3000/5000 kopen, of nog een maand of 2 sparen en dan die D3100 kopen. En die verkoopprijs zal echt wel binnen afzienbare tijd zakken naar 450 eu. Voor 6 mijers hebbie namelijk al een D90.
Gerard[/quote]
Nee, dan moet je een D40 hebben. Dan kun je ook pre-AI objectieven gebruiken.[/quote]
D40 heeft geen scherpstelmotor[/quote]
pre-AI objectieven hebben ook geen autofocus. Als je wilt experimenteren met oud spul is de D40 dus het beste.[/quote]
Tja, waarom is een D40 dan het beste? Een D70 gaat ook goed om met pre-ai objectieven. Het voordeel van de D70 is ook nog eens dat je commander mode hebt, je kunt AF lenzen gebruiken en je hebt Bracket mode
Nee, dan moet je een D40 hebben. Dan kun je ook pre-AI objectieven gebruiken.[/quote]
D40 heeft geen scherpstelmotor[/quote]
pre-AI objectieven hebben ook geen autofocus. Als je wilt experimenteren met oud spul is de D40 dus het beste.[/quote]
Tja, waarom is een D40 dan het beste? Een D70 gaat ook goed om met pre-ai objectieven. Het voordeel van de D70 is ook nog eens dat je commander mode hebt, je kunt AF lenzen gebruiken en je hebt Bracket mode
Dan liegt Thom: http://www.bythom.com/lensacronyms.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Gideon schreef: Tja, waarom is een D40 dan het beste? Een D70 gaat ook goed om met pre-ai objectieven.
En het voordeel van de D40 is dat hij lichter is, goedkoper is en dat het ding iets beter presteert.Het voordeel van de D70 is ook nog eens dat je commander mode hebt, je kunt AF lenzen gebruiken en je hebt Bracket mode
Natuurlijk koop je beter een D5000, maar dat had ik al eerder gezegd.

lichter een voordeel? Vind ik niet. gewicht is juist erg belangrijk bij een goede onbewogen foto. Ik kan mijn d70 veel stiller houden dan m'n d40. En dat de d40 betere plaatjes schiet weet ik ook niet. Kan niet echt verschillen ontdekken. nieuwer is niet altijd beter.