Hallo
RVK schreef:
Heb je wel eens gekeken wat voor TIFF je gebruikt, TIFF is eigenlijk geen foto bestand type maar een protocol om bestanden op te slaan.
TIFF kan voorkomen zonder en met compressie, bv LZM, JPEG en ZIP, mijn ervaring is dat er meerdere programma's zijn die met een of meer gecomprimeerde TIFF bestanden niet overweg kunnen. Probeer het eens met niet gecomprimeerde TIFF bestanden, dat gaat meestal goed.
Dat begrijp ik, Maar als ik op een Windows 7 het wel kan zien onder andere progamma's.
Dus zit er iets niet goed bij ViewNX(2)

Gewone TIFF laat hij wel zien.
Het maakt ook niet uit 8 of 16 Bit.
Veneboer schreef:Kroontje, Ik herken het probleem. Heb exact hetzelfde geprobeerd op een PC met 8 gig geheugen en ook dat lukt niet. Heb in Schotland een pano gemaakt van 30 foto's in de hoogste resolutie. Kennelijk is er iets anders wat het belemmert. Het pano zelf heb ik gemaakt met PtGui en Autopano Giga maar de output van beide kan ACDSee en NX2 niet aan. Heb het maar even laten rusten maar ben nieuwsgierig naar oplossingen.
Kijk

Ben ik niet de enige
Heb zelfs alles laten verkleinen naar 1024 x ... En dan ook niks.
Dus 8Gb intern haalt ook niks uit.
Autopano heb ik ook binnen gehaald maar ga daar vanavond mee aan de gang. Wel zag ik dat dit software de NEF bestanden in een vreemde kleur toont.
We komen er wel
Groet Kroontje