Ik heb in het voorjaar ook een D5000 aangeschaft met een 18-200 VR naast mijn D700 met al zijn top objectieven.
Dit vooral omdat ik vaak met mijn handbike in de duinen fiets en ik moet zeggen dat ik iedere keer weer sta te kijken van de prestaties van dat duo.
Ook de mechanische kwaliteit van het objectief is best goed want hij is al regelmatig ergens tegenaan gestoten en hij doet het nog steeds. Je moet er alleen op letten dat je hem even inschuift als je geen foto's aan het maken bent.
Ik zie dat je als woonplaats onderandere Alkmaar hebt, ik woon in Castricum, dus als je wilt mag je mijn 18-200 wel een keer aan de tand voelen. Stuur maar een Pb.
Succes, Warner.
lens voor D5000 camera
- Warner
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: lens voor D5000 camera
Groet, W@rner
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
ik zal je zeker eens een PB sturen, ja castricum is inderdaad dichtbij alkmaar...
van t weekend ben ik in alkmaar (mn 2e thuis)...
weet jij nog leuke fotoplekken in omgeving castricum/alkmaar?
van t weekend ben ik in alkmaar (mn 2e thuis)...
weet jij nog leuke fotoplekken in omgeving castricum/alkmaar?
ik wil jullie toch even laten weten dat ik zaterdag de 70-300mm VR gehaald hebt... super lens, wel zwaar haha... maar wel gaaf
.... heerlijke zoom... ik moet nog een beetje wennen met die afstand, dat je soms te dichtbij staat
en dat t scherpstellen dan niet werkt
, Afgelopen zondag even fotos gemaakt in Schoorl... als t goed gelukt is, post ik hier wel een fotootje.

Dat je met een 18-55 kitlens niks kan vind ik een krasse uitspraak voor een beginnend fotograaf, zelf ben ik ook na een pauze van 25 jaar weer bezig hetzij nu met een digitale camera. Maar ben voor m'n gevoel nog lang niet uitgespeeld met de kitlens.Klikklik schreef:ja, thanks voor je tip, zo'n objectief is ook wel ontzettend handig, die standaard variant kan je eigenlijk nog helemaal niks mee...
Ook maar eens overwegen(enig idee wat zo'n 18-200 mm objectief kost?)
mn vriendin heeft zelf een nikon d60, en die heeft er één van 55-200mm... ik heb dat objectief een paar keer geprobeerd... echt al heel gaaf om mee bezig te zijn.
Ik denk dat ik zelf voor de 70-300mm ga... zodat we allebei nog wat kunnen afwisselen
Trouwens gebieden om te fotograferen hoef je niet op te zoeken hoor, die zijn ook kort bij wel te vinden.
Leesvoer: http://www.kenrockwell.com/tech/recomme ... tm#serious" onclick="window.open(this.href);return false;

ik zeg ook niet dat je er niks mee kan met zo'n 18-55mm , maar je mist gewoon een bereik bij dierentuinen en andere dingen om iets naar je toe te kunnen trekken... ik denk dat je de context verkeerd begrijpt.
ik vind de lens super, en ideaal voor fotografie... ik ben er enorm blij mee. werkt fantastisch!
ik vind de lens super, en ideaal voor fotografie... ik ben er enorm blij mee. werkt fantastisch!
- Germay
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Met een monopod onder je camera kan je gewoon je VR aan laten staan, dit geldt alleen voor een statief daar moet ie uit.Daniël schreef:Ik lees spiertrillingen.
Dus je moet geen zwaar objectief hebben.
Nu weet ik niet of de 70-300mm VRII te zwaar is voor je. Dit zal je eventueel kunnen testen.
Vergeet ook niet dat deze een FX lens is. Dus voor de D5000 is het dan eigenlijk 105-450. Dus de ruimte tussen jouw 18-55 en de 70-300 is wel erg groot. Maar vaak is het maar een paar stappen![]()
Wat je ook kan doen is kijken naar de 55-200mm. Deze is geheel van plastic (dus licht) en heeft VR. Nu weet ik niet of het VRI of VRII is.
Maar dan zou ik toch adviseren te kijken naar de 70-300mm. Eventueel een monopod erbij om zo extra trillingen te reduceren. VR moet dan natuurlijk wel uitstaan
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Klikklik schreef:.....en ideaal voor fotografie...
Waar issie nog meer ideaal voor?

errrr.... je kan er wellicht een raam mee ingooien... maar voor de rest zou ik t niet weten.