eerste foto's met mijn D3000

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
peterken201

eerste foto's met mijn D3000

Bericht door peterken201 » ma aug 23 2010 9:53 pm

beste mensen,
vorige week mijn eerste nikon D3000 gekocht en hier zijn mijn eerste probeersels.
graag hoor ik wat jullie er van vinden.
1Afbeelding
2Afbeelding
3Afbeelding
4Afbeelding
5Afbeelding
ik ben nog aan het uitzoeken waar alles staat, dus ik sta momenteel nog op auto.
peterken201

nilsb99

Re: eerste foto's met mijn D3000

Bericht door nilsb99 » ma aug 23 2010 10:11 pm

Hallo Peterken201,

Gefeliciteerd met je D3000. Leuk dat je zo enthousiast bent. Over je foto's: ze zien er uit alsof je wild aan het schieten geweest bent en waarschijnlijk is dat ook zo. Maak een foto van het onderwerp en niet van alles wat er omheen staat zoals het stuk van de stoel, de kast en de plantenbak. Als je dieren of kinderen fotografeert is het vaak mooier om je camera op de zelfde hoogte te hebben als je onderwerp. Door de knieen dus. Foto 4 vind ik de leukste.
Veel succes met je nieuwe camera.

Groet,

Nils

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: eerste foto's met mijn D3000

Bericht door Patrick » ma aug 23 2010 10:34 pm

Gefeliciteerd met je camera!

Fotograferen is een kunstje dat je leert door het veel te doen en veel en kritisch naar je foto's te kijken. Deze foto's zijn eenvoudig veel beter te schieten. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk de omgeving goed te kiezen. Schiet dus geen zwarte kat voor een donkere achtergrond. En zoals Nils ook al zei: van boven af werkt meestal niet. Gelijke hoogte werkt veel beter, en van onderen is vaak nog veel interessanter!

Tenslotte; plaats je onderwerp liever niet precies in het midden van de foto. Dat is meestal de saaiste oplossing.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”