Ellen ten Damme @ Sail Amsterdam 2010

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Ellen ten Damme @ Sail Amsterdam 2010

Bericht door Patrick » ma aug 23 2010 9:47 pm

Zaterdagavond was Ellen ten Damme de hoofdact op Sail Amsterdam. Ik heb het grotendeels van een afstandje gevolgd (zie foto 1), maar ben toch even naar voren gelopen. Dit is het resultaat.

Veel rood licht. Volgens mij het slechtste licht dat je kunt hebben! :evil:

Ik zou graag van jullie horen welke jullie de sterkste platen vinden. Ik heb een vrij sterke voorkeur voor foto 9.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Daniël

Re: Ellen ten Damme @ Sail Amsterdam 2010

Bericht door Daniël » di aug 24 2010 7:44 am

8 en 9 Patrick.

De rest vind ik eigenlijk niet sterk, niet scherp en rare houdingen (elke weer een andere reden)

ppbogaard
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ppbogaard » di aug 24 2010 8:48 am

De rest vind ik eigenlijk niet sterk, niet scherp en rare houdingen (elke weer een andere reden)
Zeker nog nooit bij een concert geweest Daniël :wink:

Mooie serie Patrick :!:
nr 4 en inderdaad nummer 9 zijn prachtig :)
Laatst gewijzigd door ppbogaard op di aug 24 2010 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Peter

Ivan10
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ivan10 » di aug 24 2010 8:56 am

Wat een kleding-keuze :lol: Lijkt wel een heel ander soort show. Doe mij maar 7 & 10. Ik begrijp dat je 9 kiest, haar lichaamspositie is beter, dan met 8 waar haar onderbeen zo groot lijkt. Maar bij 8 vindt ik haar pose mooier, dan bij 9. De foto's worden ook 'natuurlijk' afgehakt door het podium, dat is wel jammer. Zoals foto 4, lekker stoer de viool spelen of foto 5 het publiek 'opjuinen'. Maar ik denk dat het manlijk deel van het publiek enige enthousiasmering niet nodig had. Je moet als artiest wel de spreekwoordelijke ballen hebben, om dit te dragen. Maar voor de muzikale omlijsting had het niet gehoeven. Al met al kan ze al haar talenten goed laten zien.

RvR46

Bericht door RvR46 » di aug 24 2010 7:28 pm

Hoi Patrick,

Erg mooie serie heb je gemaakt, voor mij is het foto #3 omdat ze hier recht in je lens kijkt, ik vindt dat mooi om te zien dat Ellen toch contact zoekt met de fotograaf.

Gr Richard

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » di aug 24 2010 8:56 pm

Patrick, mooi, maar doe mij maar onbetwist nr. 7 groet peter ...... enne wat een bout hè? ......

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo aug 25 2010 12:07 am

Daniël schreef:8 en 9 Patrick.

Tja, ze staat geen seconde stil. Wat jij "rare houdingen" noemt vind ik juist interessant. Ze kan lekker bewegen!

Echt onscherp zijn ze trouwens volgens mij niet. Met dit soort licht, zeker het rode, krijg je naar mijn gevoel niet snel scherpere beelden. In ieder geval niet met een DX camera die toch wel ruis oplevert bij dit soort ISO waarden. Ik heb wel gezien dat ik de ISO waarden waarschijnlijk nog wat meer had kunnen opvoeren zonder dat het dramatisch meer ruis opgeleverd zou hebben. De ruis krijg je er best goed uit als je het alleen lokaal doet op de omgeving, niet op het onderwerp zelf. Dat gaat overigens vrij eenvoudig met Capture NX.

Ondertussen leer ik m'n camera weer wat beter kennen. Ik had nog niet zo'n soort onderwerp gefotografeerd met de D300s. Hij doet het een heel stuk beter dan de D200.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo aug 25 2010 12:10 am

RvR46 schreef:Erg mooie serie heb je gemaakt, voor mij is het foto #3 omdat ze hier recht in je lens kijkt, ik vindt dat mooi om te zien dat Ellen toch contact zoekt met de fotograaf.
Goed punt. Alleen zoekt ze echt geen contact hoor. Ze kan me waarschijnlijk niet eens zien. Dit is gewoon timing.

Daniël

Bericht door Daniël » wo aug 25 2010 5:40 am

Het is net de positie van der been en dat dan 2x. Doet een beetje raar voor naar mijn idee.
En betreft de scherpte doel ik eigenlijk alleen op #6.

Maar mooi toch dat je de D300s steeds beter leert kennen. Snel ding hè :wink2:

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo aug 25 2010 12:05 pm

Patrick, goede serie van een leuk mens/artieste. Enige opmerking; graag wat meer afwisseling, nu is alles van links gemaakt en in dezelfde (ver)houding, volgende keer ff heen en weer lopen :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”