Een uurtje vogels schieten in de polder

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » vr mei 18 2007 6:12 pm

@Marten, De bewerkte foto heeft idd een helderder beeld. Zo ver had ik niet durven gaan in NX maar het resultaat is wel beter.

Overigens zijn alle foto's crops. Ik zal vanavond de hele foto's er eens bijplaatsen. 2 en 4 heb ik zelf staand gemaakt. Wellicht dat ze met meer ruimte beter tot hun recht komen.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » vr mei 18 2007 10:56 pm

ja graag!

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » vr mei 18 2007 11:01 pm

Hierbij de niet gecropte beelden op dezelfde volgorde

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Heel erg onscherp is dit nou toch ook weer niet ? :roll: (detail van foto 5)

Afbeelding

In een poging op advies van Jan voor zonsondergang foto's te maken heb ik de volgende 2 gemaakt. Deze zijn op 650mm (ik ga stug door met steeds meer tele :mrgreen:

Afbeelding

Detailopname van de scherpte voor de criticasters

Afbeelding

Vriendelijke eend

Dit zijn nou de foto's waarom ik stug volhoud aan de tele. Ik vind het juist mooi als het eendje zo geisoleerd staat tussen alles in. Precies scherp waar het scherp moet zijn.

Afbeelding

vriendelijke groet en dank voor de feedback :)

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr mei 18 2007 11:07 pm

Dat ziet er al een stuk beter uit.
Het grote manco bij je foto,s vind ik dat de ogen niet scherp zijn maar daar kan Jan je als geen betere op vogelgebied meer over vertellen.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » vr mei 18 2007 11:16 pm

Olle, het kan echter wel maar het valt ook mij op hoe vaak de oogjes onscherp zijn. Ik denk dat het toch een kwestie is van sluitertijd / diafragma

Deze heb ik afgelopen jaar genomen. Het kan wel dus

Afbeelding

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » vr mei 18 2007 11:21 pm

Dat vind ik nou een supermooi portret.
Daar kunnen die andere foto,s niet bij in de schaduw staan.
Dus? geduld geduld en veel foto,s maken, en niet even een uurtje tijd hebben.
Dat is de reden dat ik ben gestopt met vogelfotografie, het moest altijd even snel, en dat gaat nou eenmaal niet met vogels.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » za mei 19 2007 2:08 am

Hoi A90 ,

Van foto 5 had ik in m’n voorgaande commentaar ook gezegd dat ie mooi van scherpte is :) .
Dit geeft in ieder geval aan dat je” Nikon spul” geschikt is voor dit werk . De meeste mensen denken dat wanneer je 600MM tot je beschikking hebt, of meer in jou geval, het maken van foto’s van dieren en vogels een makkie is , helaas is dit niet het geval maar dat hoef ik jou niet te vertellen.
Hoe langer de lens hoe moeilijker het is om er een scherpe foto mee te maken het gebruik ven zo’n lange lens vergt het uiterste van je techniek , en een goed statief is ook erg belangrijk.
Een goed alternatief voor een statief is iets wat maar een paar tientjes kost namelijk een rijstzak of in het engels een beanback, maak ik veel gebruik van als ik van uit de auto fotografeer , en m’n auto is dan m’n mobiele schuilhut .
De foto’s van de zwanen en de eend zijn in ieder geval wat licht betreft al een stuk mooier, en ook de scherpte van de fuut is niks mis mee.
Maar deze vorm van fotografie is niet makkelijk je moet vaak voor een mooie plaat een hoop moeite doen en een hoop tijd investeren , maar goed dat is ook de uitdaging en ook om je eigen resultaten telkens weer te verbeteren.
En ja ik probeer altijd scherp te stellen op een oog, en als het oog niet scherp is gewoon deleten .

Groet Jan.

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Johan1025 » za mei 19 2007 4:52 am

Bij toeval heb ik ook een vogel geschoten , wie wil deze plaat eens beoordelen????? zal wel via de mail moeten??
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za mei 19 2007 6:41 am

Kijk, dat ziet er allemaal een stuk frisser uit.
Natuurlijk moet je stug volhouden met tele!
groeten,
M

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”