Draadje heeft anderhalf jaar geslapen.
Onder de kraan, beetje zeep en water, afdrogen met schone thee/ handdoek
Groet Hans.
Schoonmaken UV Filter
- Fera Albi
- Clublid
Re: Schoonmaken UV Filter
Nou, zo doe je dat dus
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
- Fera Albi
- Clublid
Zie hier voor het reinigen van je objectief.iefie schreef:o ook een vraagje, en als je lens zelf stoffig is? bedoel het gedeelte wat je op je body draait. (glas)
Met de groeten van Hans.
J.Hoes schreef:Draadje heeft anderhalf jaar geslapen.
Onder de kraan, beetje zeep en water, afdrogen met schone thee/ handdoek
Groet Hans.
Gaan we dit eens proberen ! Thnx
Gedestilleerd water en een lenspoetsdoekje. Daarmee maak ik m'n TFT scherm ook altijd schoon, en dat werkt perfect. Laat geen sporen achter, zoals gewoon water en allerlei reinigingsmiddeltjes wel kunnen doen. Misschien doet Lenscleaner het ook niet, maar dat ken ik niet. 

- Germay
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zo zie je maar weer na anderhalf jaar krijg je het beste advies.

Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.
In de handleiding van Nikon, die bij het filter geleverd wordt staat: schoonmaken met Ethyleen alcohol en een katoenen doek.
Ethyleen alcohol is gewoon bij apotheek of drogist voor weinig te koop en puur katoenen babyluiers van de hema zijn een goede kwaliteit katoen (wel eerst wassen!) Goedkoop en de beste oplossing!
Groets,
Frans
Ethyleen alcohol is gewoon bij apotheek of drogist voor weinig te koop en puur katoenen babyluiers van de hema zijn een goede kwaliteit katoen (wel eerst wassen!) Goedkoop en de beste oplossing!
Groets,
Frans