Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
ahhveurink
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Bericht door ahhveurink » wo aug 25 2010 7:39 pm

Beste forumleden

Omdat mijn laptop de geest heeft gegeven :( ben ik toe aan een nieuwe. Op de Fotovakschool hoorde ik (de FVS heeft alleen maar Apple ter beschikking) dat ieder zichzelf respecterende fotograaf voor een Apple computer kiest.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit, een Apple computer of een Windows computer?

Graag uitleg waarom?

Anja

Cees
Forumlid
Forumlid

Re: Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

Bericht door Cees » wo aug 25 2010 7:45 pm

Zelf ben ik een heel tevreden Windows gebruiker, je zult hier op het forum echter zeker 75% Appel-adepten treffen, zie alleen al het volgende draadje: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 52&t=27394" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » wo aug 25 2010 7:50 pm

Heb zowel een Apple MacBook Pro als een Windows laptop, maar ik persoonlijk vind de Apple het fijnst, alleen al omdat ik de foto`s op het scherm beter kan zien. Maar dat is mijn persoonlijke mening, andere vinden Windows weer fijner. Dus denk dat je zelf toch moet beslissen wat je het fijnst vind. Zou veel in winkels gaan kijken als ik jou was en me goed laten voorlichten.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo aug 25 2010 7:54 pm

Als volledige analoog werkend fotograaf is mijn bijdrage voor wat betreft de fotografie alleen van horen zeggen (Apple dus), maar in mijn typografentijd ging er ook al niets boven Apple G7 voor zet- en opmaakprogramma's als Quark-Xpress en InDesign, photoshop en noem ze maar op. Kijk bij de gemiddelde drukkerij, ontwerpbureau, grafisch tekstverweringstoko: Apple über Alles. Ook voor redactiewerk stomweg het meest stabiele platform. Mijn huidige broodheer koos voor de Bill Gates-hebbedingetjes. Enige malen per dag het gehele systeem herstarten is geen uitzondering...
Bereid je voor op tegengas van de Windows-fractie...
emdeklerk

Nagekomen: zie ook dit hoofdstuk:

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 52&t=27394" onclick="window.open(this.href);return false;

emdk

evertfoto

Bericht door evertfoto » wo aug 25 2010 8:24 pm

Geef voor privegebruik de voorkeur aan mijn Mac's omdat deze gebruiksvriendelijker en sneller werken dan de Windows pc's op mijn werk.
Zijn wel bij aanschaf een stuk duurder, maar als je er een tijdje mee werkt, dan wil je niet anders meer.

gvdnberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » wo aug 25 2010 8:46 pm

Als privé gebruiker ben ik een jaar of 5 geleden overgestapt van Windows naar Apple. Ik heb inmiddels mijn 2e MacBook Pro met daaraan een 23 inch scherm. Werkt heerlijk, geen last van herstarts of zo. Als er eens een keer iets vastloopt ( alleen niet-Apple software) kun je zonder herstart gewoon verder.
In aanschaf is de Mac een stuk duurder, maar de optimale afstemming van hardware en software is absoluut een pre ten opzichte van Windows machines. Ook afwerking, vormgeving en ingebouwde slimmigheidjes zijn bij Apple ruim beter dan bij een Windows machine. Beeldbewerking en Apple is eigenlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Ik wens je veel succes met je keuze voor een goed systeem!!

groeten,

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

dboomsma
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door dboomsma » wo aug 25 2010 9:46 pm

Ik gebruik sinds 1984 Apple en ben zeer tevreden. In de tussentijd heb ik de Apple IIgs gebruikt en ook Windows. Toch blijf ik de Mac de fijnste machine vinden, ook al heeft hij wel eens wat onhebbelijkheden.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”