Hasselblad lensen gebruiken op Nikon

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
Plaats reactie
Daniell

Hasselblad lensen gebruiken op Nikon

Bericht door Daniell » wo aug 25 2010 11:12 pm

Nu ik geheel overgeshakeld ben op digitaal, zit ik natuurlijk met diverse supergoede lensen... die lekker op zolder liggen te verdrogen.
Digitaal werk ik nu Nikon ( D300 en D3s )... waardoor de Minolta's, de Mamiya en de Hasselblad een mooi plekje hebben gekregen op zolder.
Uit ( destijds ) opgedane info weet ik dat er voor Hasselblad-lensen diverse ringen bestaan die de Hasseblad-lensvatting omzet naar een ander camera-vatting. Hierdoor is de Hasselblad-lens te gebruiken op vb. Canon of op vb. Nikon.
Of dat voor Mamiya-lensen ook mogelijk is weet ik niet.... maar van Hasselblad ben ik zeker ( en dat was naar een Canon-vatting ).

Zijn er hier op het forum mensen die hierover info bezitten.?..

Zelf heb ik destijds eens verloop-ringen op internet gezien... en de prijs lag toen rond de € 70 ( dacht ik ).
Helaas kan ik nu niets meer terugvinden.

Groetjes en dank bij voorbaat,
Daniell

J.Hoes
Forumlid
Forumlid

Re: Hasselblad lensen gebruiken op Nikon

Bericht door J.Hoes » wo aug 25 2010 11:17 pm

ik heb geen ervaring hiermee, maar kijk hier eens:
http://www.rugift.com/photocameras/adapters.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet Hans.

Daniël

Bericht door Daniël » do aug 26 2010 7:21 am

Er is een ring die van Mamiya naar Nikon gaat.
Kwam het tegen op een andere forum.
Iets van een m42 adapter.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do aug 26 2010 10:53 am

Ik denk dat de TS middenformaat Mamiya lenzen bedoeld.
Er zijn wat dat betreft adapters voor de Mamiya 645 middenformaat lenzen voor gebruik op Nikon.
Diverse opties leverbaar: http://www.google.nl/#num=100&hl=nl&new ... cad62cab94" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”