Dat zijn geen halve maatregelen Rinus, gefeliciteerd met de aankoop. Is het een VR ?Reest schreef:Kan ik me voorstellen dat je daar wat voor voelt. Probeer het eens uit, indien je de mogelijkheid hebt.
Ik gebruik inmiddels ook de 600mm i.c.m. 1.4 converter: f a n t a s t i s c h! (ook wel duur...zucht)
Rinus
200-400
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: 200-400
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Thnx
Het is een VR: Nikon AF-S 600mm F/4.0G ED VR + HK-35 zonnekap
Rinus
Het is een VR: Nikon AF-S 600mm F/4.0G ED VR + HK-35 zonnekap
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Ik ben bijzonder benieuwd naar je bevindingen (je hoeft wat mij betreft geen foto's te publiceren ter ondersteuning: je verhaal zou genoeg moeten zijn) met de TC2III icm wat voor lens dan ok: liefst 105 micro, 200 micro, 70-200 VRII en 200-400 VRI.Tobias schreef:En op de nieuwe 70-200 geeft die verbluffend goede resultaten.
Sinds een paar maanden heb ik de nieuwe TC2.0 III en wat deze converter presteert doet me telkens weer verbazen. Zelf de oude tc2 gehad dus mag een vergelijk maken. Zal binnenkort weer eens wat resultaten laten zien die ik met dit nieuwe wonderkind van nikon heb gemaakt.
Willem.
Deze foto's en die in de draadjes bovenin vermeld zijn voor 98% met de 70-200 VRII i.c.m. TC-2 III gemaakt. Oordeel zelf zou ik zeggen.wblink schreef:Ik ben bijzonder benieuwd naar je bevindingen (je hoeft wat mij betreft geen foto's te publiceren ter ondersteuning: je verhaal zou genoeg moeten zijn) met de TC2III icm wat voor lens dan ok: liefst 105 micro, 200 micro, 70-200 VRII en 200-400 VRI.Tobias schreef:En op de nieuwe 70-200 geeft die verbluffend goede resultaten.
Sinds een paar maanden heb ik de nieuwe TC2.0 III en wat deze converter presteert doet me telkens weer verbazen. Zelf de oude tc2 gehad dus mag een vergelijk maken. Zal binnenkort weer eens wat resultaten laten zien die ik met dit nieuwe wonderkind van nikon heb gemaakt.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Ziet er goed uit.ALE schreef: Deze foto's en die in de draadjes bovenin vermeld zijn voor 98% met de 70-200 VRII i.c.m. TC-2 III gemaakt. Oordeel zelf zou ik zeggen.
Groet,
ALE

Laat nu de 1.4 en 1.7 tcIII maar komen.
- Mijndert
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Op de 200 micro past geen TC .... helaas ....
http://www.mijndertknoot.nl.
Sinds kort een hersen infarct, dus niet meer zo actief :(
Shit,Mijndert schreef:Op de 200 micro past geen TC .... helaas ....
Ik heb kort geleden een handleiding gewist hoe een TC aan te passen voor een 800/5.6. Ik neem aan dat daar dezelfde (doelbewuste(!)) beperking van Nikon in zit (weet niet waarom).
Ik zal hem proberen terug te vinden (Nikonians.org), als het lukt hoor je nog van me.
Willem.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
zie hier de link http://nikonpages.heymanphotography.com/tcmod/.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Dat is 'm Arend.ArendV schreef:zie hier de link http://nikonpages.heymanphotography.com/tcmod/.
Willem.
- Mijndert
- Clublid
- Contacteer:
Oke, even wezen kijken op die heyman-page.
Volgende gevonden in FAQ:
Dus toch maar eens gaan kijken voor een Kenko.
In ieder geval bedankt voor de link.
Mijndert
Volgende gevonden in FAQ:
Kortom, de Nikon 200 AF-D zal niet gaan, de achterste lens gedeelte ligt trouwens net zo ver naar buiten als bij de Nikon AF-S 24-70.Question: ... a modified TC14E or TC20E on e.g. a 80-200mm f2.8 AF-D or 300mm f4 AF (non AF-S)?
Answer: No. ... If you want to use a teleconverter on an AF-D lens, you should look into the Kenko Pro series of teleconverters.
Dus toch maar eens gaan kijken voor een Kenko.
In ieder geval bedankt voor de link.
Mijndert
- Mijndert
- Clublid
- Contacteer:
2 foto's, de 1e met de 70-200 en TC14II, de tweede met de 200-400 en eveneens de TC14II.
Beide op 200 mm, word dus 280 mm met de TC en op de D300 420 mm
1.

2.

Beide op 200 mm, word dus 280 mm met de TC en op de D300 420 mm
1.

2.