Tips band fotografie

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Tips band fotografie

Bericht door André » vr aug 27 2010 11:39 am

Hoi allemaal,

Ik heb al even lopen zoeken maar kan zo gauw geen info vinden.

Ik moet/mag vanavond onze bedrijfs-rockband gaan vastleggen. Ik heb nog nooit dit soort fotografie gedaan en gelukkig weet de band dit ook en ze hebben me al beloofd, dat als het niks gaat worden ik niet bang hoef te zijn dat ze me in een opengewerkte geluidsbox zullen frommelen. Een hele geruststellende troost. Maar ik zou het natuurlijk wel erg gaaf vinden om wel een paar mooie platen te scoren.

Ik kan dicht bij het podium komen. Het optreden is in een buurtcentrum dus het podium zal ook niet extreem hoog zijn.

Wat ga ik doen, Mijn kersverse D700 de sporen geven, waar ik echter nog geen standaardobjectief voor heb, wel een 70-300 VR die er op past.
Of toch de vetrouwde D300. (Hoewel ik al gezien heb dat de werking van deze 2 beesten niet wezenlijk verschillen)
Flitsen ???? ISO waarde's Welke stand, kortom roept U maar.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Re: Tips band fotografie

Bericht door Patrick » vr aug 27 2010 12:21 pm

Sowieso niet flitsen!

Je D700 zou eigenlijk het ding moeten zijn hier! Ik zou 'm meenemen en kijken hoever je komt met je 50mm f1.8D en je 85mm f1.8D.

Je 70-300 VR lijkt me wat lang voor een band van korte afstand. Je D300 met je Tamron 17-50 VC meenemen lijkt me, ISO op iets van 800, en schieten.

Heb je invloed op het licht? Voorkom rood licht, en vraag ze het wat feller te zetten. Als het te donker is wordt het niet veel.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » vr aug 27 2010 12:27 pm

Alvast bedankt voor de tips Patrick,

Ik ben zelf naast fotograaf ook gewoon gast en was eigenlijk niet van plan met mijn hele arsenaal te gaan verschijnen. Maar ik zat zelf ook inderdaad aan de D700 te denken met de 85 erop, en de 50mm mag mijn vrouw dan in haas tasje meenemen.

Wat licht betreft, daar heb ik geen invloed op, maar het is een eenvoudig buurtcentrum en er zal niet echt een super lichtshow bij zijn. Waarom niet flitsen ???
(Ik moet behalve de band, ook impressie foto's maken van de gasten)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr aug 27 2010 1:01 pm

flippie17 schreef:Waarom niet flitsen ???
(Ik moet behalve de band, ook impressie foto's maken van de gasten)
Bij de gasten mag dat natuurlijk best. :wink:

Bij de band ben je meestal alle sfeer kwijt. Ik ben er overigens wel van uit gegaan dat je voldoende licht hebt, wat je in een buurtcentrum wellicht niet hebt. Dan heb je wellicht weinig keus.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » vr aug 27 2010 1:31 pm

Dan zal de flitser ook in het tasje van annie moeten. Ben bang dat ze de boodschappentas van superdeboer mee zal moeten nemen.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”