zwart scherm bij instellen witbalans
zwart scherm bij instellen witbalans
Hoi,
Ik ben daarnet mijn Nikon D90 gaan halen, alleen heb ik al een probleempje...
Ik stelde mijn witbalans in op bewolkt , maar toen ik foto's wou trekken, kreeg ik alleen een volledig zwarte foto.
Heb hem dan op AUTO gezet maar daar hetzelfde. Ik heb bij bewolkt geprobeerd het op het kleurtje groen te zetten om te kijken wat hij dan doet als ik een foto trok, en alwéér had ik een zwart beeld, niet men scherm hé, daar krijg ik mijn onderwerp op te zien, maar wanneer ik het onderwerp wou trekken kreeg ik een zwarte foto met niks op...
Iemand een idee hoe dit komt?
Grtjs
Ik ben daarnet mijn Nikon D90 gaan halen, alleen heb ik al een probleempje...
Ik stelde mijn witbalans in op bewolkt , maar toen ik foto's wou trekken, kreeg ik alleen een volledig zwarte foto.
Heb hem dan op AUTO gezet maar daar hetzelfde. Ik heb bij bewolkt geprobeerd het op het kleurtje groen te zetten om te kijken wat hij dan doet als ik een foto trok, en alwéér had ik een zwart beeld, niet men scherm hé, daar krijg ik mijn onderwerp op te zien, maar wanneer ik het onderwerp wou trekken kreeg ik een zwarte foto met niks op...
Iemand een idee hoe dit komt?
Grtjs
- gijsmondria
- Forumlid
Re: zwart scherm bij instellen witbalans
Wat bedoel je met een foto trekken?
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
Zal klicken zijngijsmondria schreef:Wat bedoel je met een foto trekken?

Maar als je de foto gemaakt heb ( ondanks zwart scherm ) en je kaartje uit leest op de PC.
Wat zie je dan

Het lijkt mij dan als je wat ziet dat het scherm niet goed is.
Kroontje
Dus als ik een foto genomen heb, en hem dan bekijk, dan heb ik gewoon een 'zwarte foto' waar helemaal niks opstaat.
Als ik ze op de pc zet ook, gewoon zwart...
Als ik ze op de pc zet ook, gewoon zwart...
In dat geval dat je helemaal niks ziet zou ik terug gaan naar de winkel.Ik ben daarnet mijn Nikon D90 gaan halen, alleen heb ik al een probleempje...
Moet netjes om geruild worden voor een nieuwe lijkt me toch

Groet Kroontje
- gijsmondria
- Forumlid
Is dit ontstaan na het verstellen van de witbalans, of heb je geen enkele goede foto kunnen maken?
Probeer je lens er is opnieuw op te draaien, en eventueel je body resetten. De twee groene puntjes naast de bovenste display even vasthouden
Probeer je lens er is opnieuw op te draaien, en eventueel je body resetten. De twee groene puntjes naast de bovenste display even vasthouden
Nikon D90
Feit is dat ik vooor dat ik mijn witbalans wou instellen, wél foto's kon maken, ...
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik zou je aanraden even terug te gaan naar de winkel en laat de verkoper dan maar wat instellingen doen en een paar testfoto's maken om te kijken of alles wel correct werkt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Hmm, mijn camera stond dus op Stand S, daarbij had ik dat probleem dus.
Heb nu net geprobeerd wat hij doet op stand AUTO en daar heb ik dat probleem niet, op AUTO heb ik dus wel een deftige foto...
Heb nu net geprobeerd wat hij doet op stand AUTO en daar heb ik dat probleem niet, op AUTO heb ik dus wel een deftige foto...
Probleem opgelost, ik was men flits vergeten aan te leggen terwijl het donker is
Ik ga moeten een blaadje aanhangen: Vergeet de flash niet aan te leggen ! :mrgreen:

Ik ga moeten een blaadje aanhangen: Vergeet de flash niet aan te leggen ! :mrgreen:
Dus als ik het goed heb begrepenE_Shots schreef:Probleem opgelost, ik was men flits vergeten aan te leggen terwijl het donker is![]()

En niet in je display gelet op het flits symbooltje

Maar goed Nu Boekje lezen en plezier hebben denk ik dan maar :mrgreen:
Kroontje
Hahah, jep daar komt het op neer...
Spiegelreflex is wel een heel iets anders dan mijn compactje die automatisch gaat flitsen & waar je geen sluitertijd of dergelijke moet instellen :mrgreen:
Dat wist ik wel van te voren, maar het is blijkbaar nog een beetje wennen & ik ben niet altijd zo'n handige hariette
:mrgreen:
Spiegelreflex is wel een heel iets anders dan mijn compactje die automatisch gaat flitsen & waar je geen sluitertijd of dergelijke moet instellen :mrgreen:
Dat wist ik wel van te voren, maar het is blijkbaar nog een beetje wennen & ik ben niet altijd zo'n handige hariette

Nu je huiswerk doen :mrgreen: en veel plezier met de D90 ( dijk van een camera )
Groet Kroontje
*kruipt in haar handleiding & boekje over fotograferen met Nikon D90* :mrgreen: