Dag,
Ik heb een SmugMug Power account waarbij de maximale grootte voor een foto 12 Mb is.
Nu heb ik er 1 van 12.7 Mb (net een D3X, vandaar) Ik zou die graag een beetje verkleinden to max 12.0 Mb. Ik kon echter zelf geen prgm vinden diat dat voor me kan doen. Zie waarschijnlijk iets over het hoofd. Misschien wee iemand ...
Een Power account kost ca €50 per kaar, een Pro (waaraan geen limiet zit maar liesft €150,-_).
Verkleinen JPG van 12.7 -> 12.0 Mb.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Verkleinen JPG van 12.7 -> 12.0 Mb.
Willem,
Als je de JPG in Capture bewaard dan kun je de kwaliteit instellen van de JPG. Zet die wat lager (bijvoorbeeld op 80%) dan zal die al een stuk kleiner zijn. Je houd dan wel de originele grootte in aantal pixels.
Je kunt ook de foto fysiek verkleinen (minder pixels).
Als je de JPG in Capture bewaard dan kun je de kwaliteit instellen van de JPG. Zet die wat lager (bijvoorbeeld op 80%) dan zal die al een stuk kleiner zijn. Je houd dan wel de originele grootte in aantal pixels.
Je kunt ook de foto fysiek verkleinen (minder pixels).
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Met IrfanView kun je de gewenste bestandsgrootte ingeven. Hoe zuiver dat is wet ik niet.
George
George
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Je kan dat beter doen in het programma waarin je de foto ook bewerkt hebt. Een JPG bestand 2 maal opslaan is niet bevorderlijk voor de kwaliteit.george013 schreef:Met IrfanView kun je de gewenste bestandsgrootte ingeven. Hoe zuiver dat is wet ik niet.
George
Dus iets meer compressie bij het opslaan gebruiken. Of de kwaliteit iets naar beneden brengen. Dat zijn twee benamingen voor hetzelfde.
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Kijk eens naar het gratis programma BD Sizer. Ik gebruik dat al heel lang. Je kunt daar de gewenste bestandsgrootte opgeven en het programma doet de rest 

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Hij haalt de JPG uit de camera. Deze is dan reeds te groot.
George
George