Niet alle foto's worden overgezet+ maakt onzin mappen aan
Niet alle foto's worden overgezet+ maakt onzin mappen aan
Hallo iedereen,
Sinds kort heb ik een probleem met het overzetten van mijn foto's van de geheugenkaart naar de pc.
Het probleem:
Niet alle foto's worden overgezet. Hij stopt er mee nadat hij tussen de 400 en 500 foto's heeft getransfereerd. Dan maakt hij plots enkele gekke mappen aan en ook onzin bestanden. Deze mappen kan je niet bekijken of weizigen bv. van naam. Er staan allemaal gekke tekens als naam. De overige foto's die nog niet overgezet zijn zijn dan plots verdwenen (een stuk of 500 soms 700) Ik kan de foto's nog wel met een rescue programma uiteindelijk er af halen maar dit is natuurlijk wel wat omslachtig .
Ik heb dit probleem met mijn 2 geheugenkaarten.
Camera is een D700
Probleem zowel met vista als met window7. Dus op 2 verschillende PC'S
Ik werk via een kaartlezer. Het probleem doet zich zowel via nikontransfer als gewoon via de windows verkenner voor.
Heb na dat ik dit de eerste keer voor had de kaart met de camera geformateerd maar probleem was dan niet over. De volgende keer was het weer van het zelfde.
Kent iemand dit probleem want zit een beetje met mijn handen in het haar?
Alvast bedankt.
Groetjesd Pascale
Sinds kort heb ik een probleem met het overzetten van mijn foto's van de geheugenkaart naar de pc.
Het probleem:
Niet alle foto's worden overgezet. Hij stopt er mee nadat hij tussen de 400 en 500 foto's heeft getransfereerd. Dan maakt hij plots enkele gekke mappen aan en ook onzin bestanden. Deze mappen kan je niet bekijken of weizigen bv. van naam. Er staan allemaal gekke tekens als naam. De overige foto's die nog niet overgezet zijn zijn dan plots verdwenen (een stuk of 500 soms 700) Ik kan de foto's nog wel met een rescue programma uiteindelijk er af halen maar dit is natuurlijk wel wat omslachtig .
Ik heb dit probleem met mijn 2 geheugenkaarten.
Camera is een D700
Probleem zowel met vista als met window7. Dus op 2 verschillende PC'S
Ik werk via een kaartlezer. Het probleem doet zich zowel via nikontransfer als gewoon via de windows verkenner voor.
Heb na dat ik dit de eerste keer voor had de kaart met de camera geformateerd maar probleem was dan niet over. De volgende keer was het weer van het zelfde.
Kent iemand dit probleem want zit een beetje met mijn handen in het haar?
Alvast bedankt.
Groetjesd Pascale
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Niet alle foto's worden overgezet+ maakt onzin mappen aa
Nooit van gehoord. Maar het enige dat de verschillende omstandigheden gemeen lijken te hebben is de kaartlezer (is het een Sweex o.i.d.?
). Die dingen kosten bijna niets meer. Koop een nieuwe (redelijk degelijke) en kijk hoe het dan gaat, is mijn voorzichtige conclusie.

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Probeer het eerst via de camera zelf dan. Als het dan nog fout gaat hoef je de kaartlezer niet te vervangen.
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Wilde ik ook eerst zeggen. Ik doe het zelf namelijk - tot volle tevredenheid - uitsluitend via USB-kabel rechtstreeks van de camera. Maar ik lees hier zoveel berichten van mensen die daar fel op tegen zijn, dat dat langzamerhand vloeken in de kerk lijkt te zijn geworden.Tom schreef:Probeer het eerst via de camera zelf dan. Als het dan nog fout gaat hoef je de kaartlezer niet te vervangen.

Groet, Jaap
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Klinkt als een kaartlezer met kapotte elektronica. Nieuwe kaartlezer kopen.lucasnew6 schreef: Kent iemand dit probleem want zit een beetje met mijn handen in het haar?
Vriendelijke groet, Léon Obers
- gongon
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
JaapV schreef:Wilde ik ook eerst zeggen. Ik doe het zelf namelijk - tot volle tevredenheid - uitsluitend via USB-kabel rechtstreeks van de camera. Maar ik lees hier zoveel berichten van mensen die daar fel op tegen zijn, dat dat langzamerhand vloeken in de kerk lijkt te zijn geworden.Tom schreef:Probeer het eerst via de camera zelf dan. Als het dan nog fout gaat hoef je de kaartlezer niet te vervangen.
Is geen vloeken in de kerk hoor, ik doe het ook altijd via de USB-kabel rechtstreeks van de camera en ik heb ook nooit problemen gehad. Het duurt alleen wat langer, maakt me niks uit, ga ik ondertussen wel wat anders doen.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- Matthieu
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Doordat het met mijn kaartlezer zo tergend langzaam ginggongon schreef:JaapV schreef:Wilde ik ook eerst zeggen. Ik doe het zelf namelijk - tot volle tevredenheid - uitsluitend via USB-kabel rechtstreeks van de camera. Maar ik lees hier zoveel berichten van mensen die daar fel op tegen zijn, dat dat langzamerhand vloeken in de kerk lijkt te zijn geworden.Tom schreef:Probeer het eerst via de camera zelf dan. Als het dan nog fout gaat hoef je de kaartlezer niet te vervangen.
Is geen vloeken in de kerk hoor, ik doe het ook altijd via de USB-kabel rechtstreeks van de camera en ik heb ook nooit problemen gehad. Het duurt alleen wat langer, maakt me niks uit, ga ik ondertussen wel wat anders doen.
heb ik het eens geprobeerd met de usb rechtstreeks uit de camera.
Bij mij gaat het supersnel......
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- Léon Obers
- Forumlid
Als je een langzame cardreader hebt is de USB-verbinding met een camera snel en andersom.
Dat zeker. Wat betreft een cardreader: geef een tientje meer uit dan dat ene tientje. Ik had een goedkope, en heb recent een nieuwe gekocht, die eigenlijk maar een paar euro duurder was. Een aankoop die ik jaren eerder had moeten doen, want het scheelt ontzettend veel tijd.
- Léon Obers
- Forumlid
Om een goede keuze te kunnen maken in de snelheid van CF en SD cardreaders
zie: http://www.robgalbraith.com/bins/reader ... =6007-9392" onclick="window.open(this.href);return false; en blader verder (4 readers per pagina)
en: http://www.robgalbraith.com/bins/reader ... =6007-9438" onclick="window.open(this.href);return false; en blader verder (4 readers per pagina)
zie: http://www.robgalbraith.com/bins/reader ... =6007-9392" onclick="window.open(this.href);return false; en blader verder (4 readers per pagina)
en: http://www.robgalbraith.com/bins/reader ... =6007-9438" onclick="window.open(this.href);return false; en blader verder (4 readers per pagina)
Hallo iedereen,
Bedankt voor jullie hulp. Ga het eens testen om foto's rechtstreeks via de camera over te zetten.
Hoop dan dat het probleem is opgelost.
Groetjes Pascale
Bedankt voor jullie hulp. Ga het eens testen om foto's rechtstreeks via de camera over te zetten.
Hoop dan dat het probleem is opgelost.
Groetjes Pascale