Welke lens voor mijn D90
Welke lens voor mijn D90
Ik heb een D90 met de standaard 18-105 lens in mijn bezit.
Nu wil ik er een lens bij kopen die meer zoom heeft, maar waar ik in de avonduren ook zeer mooie foto's mee kan maken
De AF-S 70-200mm F/2.8G ED VR II ligt boven mijn budget. ( ruim EUR 1.600,-- )
Is voor deze lens een alternatief beschikbaar, mag eventueel 2e hands, mits het een betrouwbaar adres is
Ik heb ook de SB 900 flitser in mijn bezit en ik wil graag weten hoe ik deze extern kan aansturen met de build in flitser op de D90. Ik vind dit niet terug in de handleiding
In juli ga ik voor 10 dagen naar Japan, dus ik wil met erg mooie foto's terugkomen
Alvast bedankt
Nu wil ik er een lens bij kopen die meer zoom heeft, maar waar ik in de avonduren ook zeer mooie foto's mee kan maken
De AF-S 70-200mm F/2.8G ED VR II ligt boven mijn budget. ( ruim EUR 1.600,-- )
Is voor deze lens een alternatief beschikbaar, mag eventueel 2e hands, mits het een betrouwbaar adres is
Ik heb ook de SB 900 flitser in mijn bezit en ik wil graag weten hoe ik deze extern kan aansturen met de build in flitser op de D90. Ik vind dit niet terug in de handleiding
In juli ga ik voor 10 dagen naar Japan, dus ik wil met erg mooie foto's terugkomen
Alvast bedankt
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Welke lens voor mijn D90
- AF 80-200mm D
Of kwalitatief wat minder dan deze: de 70-300 VR
- Kijk even in de handleiding van de SB-900
Of kwalitatief wat minder dan deze: de 70-300 VR
- Kijk even in de handleiding van de SB-900
Hoi Melliw,
Bedankt voor de snelle reactie.
Als ik de Nikon AF-D 80-200mm F/2.8 ED (draaizoom) afzet tegen de Sigma 70-200mm F/2.8 II EX DG APO macro HSM - Nikon (DX, FX) en de Tamron 70-200mm F/2.8 Di LD iF macro, voor Nikon (DX, FX)
Zit hier kwalitatief veel verschil in tussen de drie lenzen behalve de prijs?
Alvast bedankt voor een reactie
Met vriendelijke groet,
Marcel
Bedankt voor de snelle reactie.
Als ik de Nikon AF-D 80-200mm F/2.8 ED (draaizoom) afzet tegen de Sigma 70-200mm F/2.8 II EX DG APO macro HSM - Nikon (DX, FX) en de Tamron 70-200mm F/2.8 Di LD iF macro, voor Nikon (DX, FX)
Zit hier kwalitatief veel verschil in tussen de drie lenzen behalve de prijs?
Alvast bedankt voor een reactie
Met vriendelijke groet,
Marcel
- Melliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ze doen niet heel veel onder voor de Nikon.
AF van Tamron is niet echt goed. Bouw van de Nikkor wel.
De Sigma is een goed gemiddelde.
Ga naar een grote zaak waar je ze alle drie kunt proberen en trek je conclusie.
Groeten van Willem
AF van Tamron is niet echt goed. Bouw van de Nikkor wel.
De Sigma is een goed gemiddelde.
Ga naar een grote zaak waar je ze alle drie kunt proberen en trek je conclusie.
Groeten van Willem
Dank jullie voor jullie bijdragen.
Henk bedankt voor de link, super.
Willem, ik zal eens kijken in de buurt waar ik woon of ik ze alle drie kan proberen.
Is er een van de drie die er qua kwaliteit van de foto's uitspring. Ik wil namelijk ook avond/nacht fotografie in Japan doen
Alvast bedankt
Marcel
Henk bedankt voor de link, super.
Willem, ik zal eens kijken in de buurt waar ik woon of ik ze alle drie kan proberen.
Is er een van de drie die er qua kwaliteit van de foto's uitspring. Ik wil namelijk ook avond/nacht fotografie in Japan doen
Alvast bedankt
Marcel
hier kun je goed zien wat de objectieven doen met welke parameters.
sigma:
http://www.dpreview.com/lensreviews/sig ... /page4.asp
tamron:
http://www.dpreview.com/lensreviews/tam ... /page4.asp
Nikon:
http://www.dpreview.com/lensreviews/nik ... /page4.asp
De nikon is uiteraard een top objectief.
De Tamron is van de twee alternatieven optisch de beste. Maar helaas heeft deze geen snelle AF.
Ik heb zelf de sigma en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de kwaliteit. Zowel het ding zelf als de optische kwaliteit. Zeker voor die 1000 euro minder.
Er komt binnenkort ook een versie van Sigma met VR.
sigma:
http://www.dpreview.com/lensreviews/sig ... /page4.asp
tamron:
http://www.dpreview.com/lensreviews/tam ... /page4.asp
Nikon:
http://www.dpreview.com/lensreviews/nik ... /page4.asp
De nikon is uiteraard een top objectief.
De Tamron is van de twee alternatieven optisch de beste. Maar helaas heeft deze geen snelle AF.
Ik heb zelf de sigma en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de kwaliteit. Zowel het ding zelf als de optische kwaliteit. Zeker voor die 1000 euro minder.
Er komt binnenkort ook een versie van Sigma met VR.
Dank jullie allemaal voor de tips.
Ik ben eruit.
Ik ga de AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II huren voor de tijd dat ik in Japan ben, kan ik de lens direct uittesten en als het goed is heb ik dan direct super foto's haha.
Wel wil ik graag nog tips over een ND filter en/of Polarisatiefilter.
Welke heb ik nodig als ik bijvoorbeeld een waterval of een snel stromende rivier wil fotograferen en het water niet wil bevriezen, maar gebruik wil maken van lange sluitertijden zonder dat de foto's overbelicht raken?
Ik zoek dan en filter voor zowel mijn 18-105 lens als voor de 70-200 VR ii lens
Alvast bedankt voor alle tips
Marcel
Ik ben eruit.
Ik ga de AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II huren voor de tijd dat ik in Japan ben, kan ik de lens direct uittesten en als het goed is heb ik dan direct super foto's haha.
Wel wil ik graag nog tips over een ND filter en/of Polarisatiefilter.
Welke heb ik nodig als ik bijvoorbeeld een waterval of een snel stromende rivier wil fotograferen en het water niet wil bevriezen, maar gebruik wil maken van lange sluitertijden zonder dat de foto's overbelicht raken?
Ik zoek dan en filter voor zowel mijn 18-105 lens als voor de 70-200 VR ii lens
Alvast bedankt voor alle tips
Marcel
Hoi Marcoj,
Bedankt voor je snelle antwoord. Wat voor soort ND filter heb ik nodig. Is er maar een soort van of zijn er verschillende soorten/typen ND filters?
Welk merk zou je aanbevelen, zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten voor een ND filter. Kan ik met 1 ND filter beide objectieven gebruiken of heb ik voor ieder objectief een ander ND filter nodig
Alvast bedankt
Bedankt voor je snelle antwoord. Wat voor soort ND filter heb ik nodig. Is er maar een soort van of zijn er verschillende soorten/typen ND filters?
Welk merk zou je aanbevelen, zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten voor een ND filter. Kan ik met 1 ND filter beide objectieven gebruiken of heb ik voor ieder objectief een ander ND filter nodig
Alvast bedankt
Henk, bedankt voor je snelle antwoord.
Ik ben woonachtig in de kop van N-H. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je zo een dure lens uitleent voor 2 weken aan iemand die je niet kent,
maar evengoed bedankt voor het aanbod. Wordt zeer gewaardeerd.
Zijn er nog bepaalde merken ND filters die je zou aanbevelen of is ieder merk goed en hoeveel stops heb ik nodig voor overdag?
Met vriendelijke groet,
Marcel
Ik ben woonachtig in de kop van N-H. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je zo een dure lens uitleent voor 2 weken aan iemand die je niet kent,
maar evengoed bedankt voor het aanbod. Wordt zeer gewaardeerd.
Zijn er nog bepaalde merken ND filters die je zou aanbevelen of is ieder merk goed en hoeveel stops heb ik nodig voor overdag?
Met vriendelijke groet,
Marcel
Welke lens voor mijn D90
Ik kan voor rond de EUR 400,00 een Sigma af 70-200 mm 2.8 ex dg apo macro hsm voor mijn D90 kopen
Nu is mijn vraag wat voor ervaringen jullie ermee hebben en of dit een redelijke prijs is voor deze lens
Ik weet niet hoe oud deze lens is en waar ik op moet letten bij 2e hands lenzen
Alle reacties zijn meer dan welkom
Nu is mijn vraag wat voor ervaringen jullie ermee hebben en of dit een redelijke prijs is voor deze lens
Ik weet niet hoe oud deze lens is en waar ik op moet letten bij 2e hands lenzen
Alle reacties zijn meer dan welkom
Kijk of ie goed en scherp fotografeert, let ook op fluitende geluiden bij het scherpstellen. Vond het trouwens een erg prettig objectief, scherp en snelle autofocus, wel wat onderhoudsgevoelig (aantal keer gekalibreerd en 2x een vastgelopen scherpstelmotor... telkens voorafgegaan door fluitende geluiden).