Berichtdoor valentinoooooo » ma aug 30 2010 2:23 pm
Hallo.
Ik heb zojuist mijn de d3000 besteld en was benieuwd, wat zijn volgens jullie de pluspunten
Welke toepassingen zijn zeker handig, en welke niet echt.
Ik ben compact camera's gewent, ook van nikkon maar ik heb nog geen ervaring met dslr's.
Gr. Valentijn
Laatst gewijzigd door valentinoooooo op ma aug 30 2010 3:37 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
@valentinoooooo: Ik zou graag algemene plus- en minpunten willen opnoemen, maar ik ken de Nikon D3000 zelf niet. Op het forum zijn verschillende topics waar de Nikon D3000 het onderwerp is van verschillende soorten vragen, daar kun je ook al veel van opsteken. Misschien dat je iets meer kwijt kunt dan de algemene vragen/opmerkingen die je nu stelt/maakt.
Ik kan me (net als de anderen) niet voorstellen dat je zomaar een een Nikon D3000 koopt, puur omdat deze binnen je budget valt. Er zijn meerdere opties binnen elk budget (verschillende merken, tweedehands etc.). Wat is je bijvoorbeeld zelf opgevallen (kan natuurlijk positief en negatief) in je zoektocht naar je nieuwe aanschaf, wat verwacht je er mee te gaan fotograferen (welke onderwerpen interesseren je) en waar denk je tegen aan te gaan lopen?
Voor de antwoorden op je huidige vraag kun je net zo goed de folder doorlezen, de meerwaarde van dit forum is juist specifieke vragen en problemen.
De D3100 komt medio september in de winkels.
En met je budget zal je het nu net redden met de D3000 met kitlens, later misschien met een beter lens ......
D40 met 18-55 kitlens, D80, 55-200 VR, Metz 48 AF-1, Manfrotto 479-4b monopod en een Nikon fototas.