WRC Duitsland

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Gerben

WRC Duitsland

Bericht door Gerben » vr aug 27 2010 3:42 pm

Hallo mensen,

ik ben afgelopen weekend naar het WRC in Duitsland geweest in Trier en omstreken. Een erg mooie omgeving!

Daar heb ik een hele lading foto's gemaakt, en ik vond onderstaande er het meest uitspringen. En nu kreeg een boel leuke reacties uit het rally wereldje, maar ik ben eigenlijk ook benieuwd wat jullie ervan vinden.

1. De 0-auto op proef "Panzer Platte".
Afbeelding

2. Francois Duval op de "Panzer Platte".
Afbeelding

3. Publiekslieveling Petter Solberg op de proef "Drohntal".
Afbeelding

4. Daniel Sordo op "Drohntal".
Afbeelding

5. Mads Ostberg op de Special Stage Circus Maximus. (Proef in het centrum van Trier rond wereldmonument Porte Nigra, erg gaaf om mee te maken).
Afbeelding

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: WRC Duitsland

Bericht door Replay » vr aug 27 2010 8:39 pm

Hoi Gerben,

Leuke foto's heb je gemaakt in Duitsland.
Foto 3 is mijn favo omdat je mooi de snelheid hebt weten te pakken i.c.m. het publiek in de foto. Super.
Foto 2 zou ik niet geplaatst hebben omdat die niet compleet is. Persoonlijk hou ik helemaal niet van 'halve' auto's maar ieder heeft zijn eigen kijk op fotografie. Ik begrijp je bedoeling maar dit soort foto's doen het eigenlijk alleen maar goed bij formule auto's. Nu zou ik zeggen dat je te laat was met afdrukken,jammer.
Wat je bij foto 3 met de omgeving wel goed hebt gedaan is eigenlijk bij foto 4 mislukt. Hier vind ik de omgeving/takje onderin de foto storend.
Voor mij foto 3.

groeten Roel.

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr aug 27 2010 11:39 pm

3 en 5 zijn de gaafste

2 is mislukt, half erop en redelijk bevroren wielen

4 is niet spannend

1 komt net niet uit de verf…mis wat details of ik mis nog meer abstractie….

Algemeen, je kleuren kloppen niet
2 is oververzadigd en ook blauwig….(wielen moeten wit zijn maar dat zijn ze niet)
3 is te koud….blauwig
5 is wat groenzweemig
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Gerben

Bericht door Gerben » za aug 28 2010 8:17 am

Oke bedankt voor de commentaren zover,

foto 2 is wel duidelijk dan denk ik ;) Zal in de toekomst zulke foto's weggooien.

En die kleuren, wat kan ik daar aan doen? Die van Solberg is trouwens in de bergschaduw genomen. Ik heb bovenstaande foto's gemaakt op de stand S van de D60.

RmR Photography
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door RmR Photography » za aug 28 2010 10:06 am

Hi,

Lijkt me een leuk evenement om foto's van te maken. Trier (eiffel) is een mooie omgeving.
Foto 3 is mijn favoriet, nog meer fraaie platen om ons te showen ?

Panning foto's maak ik overigens ook vaak op stand S, heb je zelf de controle over de "snelheid" in je foto's. Ik denk bij foto 2 dat je makelijk 1/125 sec. had kunnen nemen voor meer snelheid.
Gr. Ronald

Nikon D90 + MB-D80 / Nikon D7100 + MB-D15 / AF-S 70-200mm F4G ED VR
AF-S 300mm F4 IF ED / AF-S DX 35 mm F1.8G / Sigma 10-20mm DC HSM
Lowepro flipside 400 AW
Redged RMT-527 + RTT-423 & RT-2

flickr : http://www.flickr.com/photos/ronald0181/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gerben

Bericht door Gerben » ma aug 30 2010 5:23 pm

Ik zal vanavond nog wat foto's uitzoeken.

De panning foto's dus maken in de stand s, dat deed ik al, maar ik gebruik meestal 250 en 320 als sluitertijd. En soms als ik de bui er naar heb staan 80. Bij rally komen ze namelijk maar 1 keer langs he ;). Op een circuit speel ik meer met langere sluitertijden, simpelweg omdat de voitures daar vaker langskomen.

Nu een vraag, als een auto een hairpin of bocht oversturend (driftend) of met veel stof en zooi uitkomt, welke instellingen zijn dan aan te raden? Korte sluitertijd en eigenlijk zo hoog mogelijk diafragma?

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”