Hoi
Hoeveel (of eigelijk: hoe weinig) licht heb je nodig om een beeld nog te kunnen bevriezen met een flitser. Als je al veel licht kado krijgt van moeder natuur gaat dit niet lijkt me. Waar vind ik mooie voorbeeld foto's met exif? (hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel)
bevriezen met flits
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: bevriezen met flits
Ik snap wat je bedoelt maar geen idee hoe ik de hoeveelheid licht moet aangeven waarbij dit lukt. Mijn ervaring is dat je weinig omgevingslicht moet hebben wil dit lukken. Ik heb het wel eens geprobeerd met het schieten van kinderportretten (springende kinderen) maar in mijn woonkamerstudio (met witte muren en plafond en een beperkte ruimte) was dat niet echt een succes. Misschien dat een ND filter de oplossing hiervoor is maar heb dat nog niet geprobeerd.
Re: bevriezen met flits
Je maakt twee foto's met een flits. Een met de camerainstellingen en het omgevingslicht en een met je flitslicht. "Bevriezen" is niet alleen een zaak van licht, maar ook van beweging. Je bewogen beeld wordt geregistreerd in je "omgevingslicht"opname, en daarbinnen wordt het onderwerp geaccentureerd door de flits.
Je kunt ook gaan naar het "bevriezen"van een beeld binnen een beweging. Vaak zal je dan de bewegingsrichting ook vast willen leggen door op het tweede gordijn te flitsen.
George
Je kunt ook gaan naar het "bevriezen"van een beeld binnen een beweging. Vaak zal je dan de bewegingsrichting ook vast willen leggen door op het tweede gordijn te flitsen.
George