Olmense Zoo

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
paparazzi

Olmense Zoo

Bericht door paparazzi » zo mei 20 2007 7:35 am

een joey (baby wallaby) in de buidel van z'n moeder:

Afbeelding

zelfde foto, maar andere uitsnede:

Afbeelding

vrolijke dromedaris:

Afbeelding

dwergnijlpaard:

Afbeelding

grey crowned cranes:

Afbeelding

pauw:

Afbeelding

renecita

Bericht door renecita » zo mei 20 2007 7:50 am

Ik vind ze helemaal fantastisch. De dromedarissen zijn superleuk. Welke lens heb je hiervoor gebruikt?

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » zo mei 20 2007 8:02 am

Nee, niet mijn ding.
Er is teveel aan gesjopt waardoor het niet meer "echt" is.

BUG322

Bericht door BUG322 » zo mei 20 2007 8:03 am

Mooi gedaan!!

groetjes

paparazzi

Bericht door paparazzi » zo mei 20 2007 9:12 am

De vogels met de 17-55 2.8 en de andere beesten met de 70-300 vr.
Relatief weinig aan geshopt omdat de achtergronden al donker waren, ik heb ze met de dodge/burn-tool alleen verder gezwart.
Kraanvogel is gespiegeld en dromedaris is ook het zelfde beest, maar dan 2 verschillende poses.

EelcoD7100
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door EelcoD7100 » zo mei 20 2007 9:21 am

Eh paparazzi, heb jij heel goed naar de foto van het dwergnijlpaard gekeken.....
Ik eh.... vind hem dus lelijk.... (niet goed geshopt)
overigens heb ik wel helemaal in een deuk gelegen van de twee kamelen(of waren het dromedarissen).
De serie zoals je hem hebt gemaakt snap ik wel
http://500px.com/EelcoVandeKamp

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo mei 20 2007 9:36 am

Wat is er aan joey (1e foto) geshopt?

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » zo mei 20 2007 9:41 am

Ik vind het als serie wel goed geslaagd. Uiteraard zijn dit geen beelden zoals je ze tijdens een wandeling door het park zal zien, maar ik hou hier wel van.
De dromedaris is wel mijn favoriet.
Bij de pauw is de foto een beetje teveel verscherpt lijkt me.

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma mei 21 2007 6:35 am

moet idd m'n foto's ff wat lichter zetten als ik met donkere partijen werk dan zie ik 't zelf ook als ik ergens 'n stukkie heb overgeslagen :o :D

verkleiningen verscherp ik als ik er aan denk altijd nog wat met usm omdat ze bij 't verkleinen onscherper worden, maar bij zo'n plaatje met veel details zoals de pauw kan dat er net teveel aan worden

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma mei 21 2007 6:36 am

Marten schreef:Wat is er aan joey (1e foto) geshopt?
alleen de zijkant naast de moeder (ze stond in donker bos) wat donkerder gemaakt en er rechts een stuk zwart bijgevoegd zodat ik 'n vierkantje kreeg

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma mei 21 2007 10:37 am

Brenzef schreef: Er is teveel aan gesjopt waardoor het niet meer "echt" is.
Ik had dat eigenlijk niet zo door toen ik de foto's voor de eerste keer zag.
Twee dromedarissen, leuk. Blijkt het 2x dezelfde dromedaris te zijn.
Idem de kraanvogel.

Nu ik het weet en ook zie, ga ik toch wel anders naar deze en andere foto's kijken. Zo van: mooie foto maar wat is er aan geshopt?
Ik ontkom niet aan de indruk dat als er meer wordt geshopt, de foto "sterieler" wordt.
En dat vind ik jammer.

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma mei 21 2007 11:22 am

Ik vind 't ook sterk afhangen van het soort achtergrond waar ik voor kies. Ik heb een erge hekel aan foto's waarop je kunt zien dat ze in gevangenschap (dierentuin) zijn gemaakt, doordat je nog 'n stukje hek of gaas kunt zien. Ook 'n tropisch beest in 'n duidelijk niet kloppende vegetatie vind ik soms afbreuk doen.
Dan kies ik er dus voor om de achtergrond aan te passen en in dit geval heb ik ervoor gekozen ze donkerder te maken. Als 'n foto zich er voor leent gooi ik er gewoon 'n mooie lucht achter; is maar net hoe mijn pet staat :D

paparazzi

Bericht door paparazzi » ma mei 21 2007 11:25 am

Foto's die ik op reis in 't wild (in afrika) heb gemaakt zijn uiteraard wél onbewerkt. Dan ben je ook bezig met natuurlijke fotografie en is het het totaalplaatje van dier in z'n natuurlijke omgeving. Als je naar 'n dierentuin gaat kies je toch al voor nep, dus bewerkingen vind ik dan gewoon essentieel.

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » ma mei 21 2007 11:36 am

De kunst is natuurlijk om zo te shoppen dat het niemand opvalt en dit is natuurlijk best wel moeilijk en ook zeer tijdrovend, daar komt bij dat als Paparazzi een foto plaatst iedereen zich nu gelijk afvraagt of er geshopt is of niet.
De dromedaris foto is wel erg grappig net als of ze staan te kletsen maar staat dus eigenlijk in zich zelf te praten :) , maar kan me goed voorstellen dat een dierentuin zo’n foto in een brochure gebruikt.
Ook de veel geprezen natuurfotograaf Steve Bloom shopt veel aan z’n foto’s en maakt daar ook geen geheim van (heeft veel foto’s gemaakt op de apenheul) dus Paparazzi bevind zich in goed gezelschap :wink: .

Groeten Jan. :)

aquarius
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door aquarius » ma mei 21 2007 12:02 pm

Ik vind ze mooi. Jammer alleen dat terwijl je zo knap aan het shoppen bent geweest je die rots bij de pauw niet afgesneden hebt. Vind ik weer storend vergeleken met de andere foto`s.
Maar dat is mijn mening. Verder moet de dwergnijlpaard zijn tandsteen laten verwijderen. (maar dat heeft niks met de foto`s te maken :D )
Dat is weer het nadeel van superscherpe foto`s. Je ziet alles.

Groet,

Aquarius
Het verschil tussen onkruid en een bloem is een oordeel.

D3 D4S en nog wat materiaal voor mijn lensdoekjes.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”