ik heb zelf een d3000 met een 18-105 lens , als ik hem op 18 zet (groothoek) en ik kom b.v. dicht bij een kaarsje die 's avonds brand
dan wil die niet scherpstellen

doe ik dan wat fout ? of moet ik de instellingen dan veranderen ofzo ???
Strand alleen biedt mogelijk te winig contrast. Kijk eens in de gebruiksaanwijzing onder welke omstandigheden scherpstelling niet mogelijk is of kan haperen.DSchuitemaker schreef:Hey,
Ik stond van het weekend op het strand. Na een aantal foto's te hebben genomen wilde mijn D3000 niet meer scherpstellen. Ik fotografeerde gewoon het strand. Weet iemand waardoor dit komt? De afstand was zeker meer als 100 meter. Ik gebruik een Nikkor 18-55mm lens.
Thanks!
Ik heb even gekeken en het klopt dat de camera daar soms niet goed scherp kan stellen. In ieder geval bedankt voor je reactie.Bob42 schreef:Strand alleen biedt mogelijk te winig contrast. Kijk eens in de gebruiksaanwijzing onder welke omstandigheden scherpstelling niet mogelijk is of kan haperen.DSchuitemaker schreef:Hey,
Ik stond van het weekend op het strand. Na een aantal foto's te hebben genomen wilde mijn D3000 niet meer scherpstellen. Ik fotografeerde gewoon het strand. Weet iemand waardoor dit komt? De afstand was zeker meer als 100 meter. Ik gebruik een Nikkor 18-55mm lens.
Thanks!