Het objectief ziet er verder prima uit, alles functioneert naar behoren. Van de week maar eens gaan kijken hoe die Defocus Control in elkaar zit.
Dit is de versie die ik nu heb:

en zo staat hij op de meeste afbeeldingen:

Iemand bekend hiermee?
Je zet er een vraagteken bij. Vreemd als je dan niet weet of je bij jouw versie de zonnekap eraf kunt schroeven.Riemke schreef:maar dit is een versie met een zonnekap die je eraf schroeft?
Die versie ken ik niet. Heb je de lens zelf nu zelf wel of niet. Je spreekt nu over de verkoper die het je heeft laten zien.Riemke schreef:Maar de verkoper liet me zien dat je bij deze versie de zonnekap eraf kon draaien.
Het zijn echt hele dunne kleine cijfers (alsof het met een naald gegraveerd is, maar wel netjes strak), soms zelfs alleen te zien als je een beetje schuin erlangs kijkt als verschil in lichtreflectie. Tussen de ribbeltjes en de absolute buitenrand in.Riemke schreef: Serienummer heb ik nog steeds niet kunnen vinden
Als ik zo die foto zie, met die rand in de zonnekap heb ik de indruk dat de feitelijke constructie van uitschuiven en dan vastdraaien vast zit in die positie in de zonnekap met de ring die eigenlijk op de lens hoorde te zitten. Met andere woorden de hele constructie wordt er nu af gedraaid. Het werk uiteraard ook, maar ik denk dat het eigenlijk niet de bedoeling was geweest. Ik zou het toch eens navragen bij Nikon Support.Riemke schreef: 3.Zonder zonnekap