Vandaag was het weer zover, een evenement dat ik al 3 keer eerder had bezocht en waar ik al weken naar uitkeek. Gisterenavond had ik eigenlijk besloten om vanwege het verwachte slechte weer niet te gaan. Maar vanochtend stond ik op en had een naar gevoel over deze beslissing. Dus mijn nieuwe D700 + 85mm in de tas. Syl uit haar nest geschopt, samen even een bammetje en een bakkie koffie genuttigd en rond half 12 naar Arnhem. Onderweg een hele beste plensbui, dus dat beloofde wat. Maar toen ik aan de wandelroute begon, geloof het of niet. Droog, wel fris, en van 1 tot 5 hebben we 1 keer een miezerbuitje van een kwartier gehad en een flinke bui van 20 minuten aan het einde van de middag.
Helaas heb ik nog geen standaard zoom voor de D700, dus de 85mm erop, en dan ben je helaas door de drukte eigenlijk gedwongen tot portretten, omdat je gewoon niet te ver naar achteren kunt lopen. (Bij Camex wel even de 24-70 2.8 erop gehad, zucht wat een pracht objectief zeg). Ik had geen idee hoe de eerste resultaten uit de D700 zouden zijn, maar ik ben aangenaam verrast. Het is echt een pracht camera, tikkie zwaarder dan de D300, en na bijna 5 uur sjouwen was ik dan ook wel een beetje dood moet ik zeggen.
Genoeg gekletst, hier alvast 3 plaatjes, morgen volgen er wel meer. Ik heb ze in beoordelen gezet omdat het zoals gezegd mijn eerste foto's zijn uit de D700 en ook voor het eerst uitsluitend bewerkt met Nikon Capture NX.
Foto 1
Foto 2
Foto 3

Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.