SB900 met D80 op manueel stand

Discussies over flitsers
Plaats reactie
HenryT

SB900 met D80 op manueel stand

Bericht door HenryT » za sep 04 2010 1:19 pm

Kan iemand mij helpen met de volgende vraag:

Ik heb van de week een SB900 flitser aangeschaft maar nu krijg ik het volgende niet voor elkaar:
Wanneer ik de camera op stand (M) heb staan blijft de flitser voorflitsen en ik wil 1 directe flits hebben, hij geeft wel 1 directe flits als de camera in de stand (auto) staat.
Want als ik in de studio thuis in de stand (M) aan het fotograferen ben op 125st sec met F8 voor modellen fotografie blijft ie meerdere malen flitsen en dat geeft dus ook door aan de studio flitsers.

Als iemand hier een antwoord op heeft hoor ik het graag,
alvast bedankt.

Henry

flitslicht

Re: SB900 met D80 op manueel stand

Bericht door flitslicht » za sep 04 2010 1:23 pm

Je moet de flitser ook op M zetten. Eventueel A, dan werkt hij net als de oude auto-flitsers met het oogje op de flits zelf, dus niet door de lens.

flitslicht

Bericht door flitslicht » za sep 04 2010 1:26 pm

Overigens: als je hem uitsluitend gebruikt om je studio flitsers aan te sturen kan je beter een radio remote kopen. Door de veelvuldige (kleine) flitsjes verouderd het kleine buisje in de SB900 hetgeen een nadelige invloed heeft op de levensduur van je dure apparaat.

HenryT

Bericht door HenryT » za sep 04 2010 6:16 pm

flitslicht schreef:Overigens: als je hem uitsluitend gebruikt om je studio flitsers aan te sturen kan je beter een radio remote kopen. Door de veelvuldige (kleine) flitsjes verouderd het kleine buisje in de SB900 hetgeen een nadelige invloed heeft op de levensduur van je dure apparaat.
Beste:
Heb het geprobeerd maar de flitser blijft voorflitsen, ik gebruik hem niet voor in de studio hoor daar heb ik een trigger voor. kan het te maken hebben dat er een instelling in de camera niet goed staat???

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za sep 04 2010 7:15 pm

Zie pag C-22 van je SB-handleiding: De stand niet-DDL automatisch flitsen instellen zet die op A en je vraag is hiermee opgelost. Pas dan gelijk even het Verlichtingspatroon naar even, heb je alleen maar voordeel van. Wijzig tevens FX/DX-selectie naar DX omdat ik grote twijfels heb of de D80 wel de juiste info aan de SB-900 doorgeeft.

Hope this helps,

ALE

ps, op SU-4 zetten gaat de voorflits ook uit echter ik denk niet dat je dat zoekt op dit moment???
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

HenryT

Bericht door HenryT » za sep 04 2010 8:16 pm

ALE schreef:Zie pag C-22 van je SB-handleiding: De stand niet-DDL automatisch flitsen instellen zet die op A en je vraag is hiermee opgelost. Pas dan gelijk even het Verlichtingspatroon naar even, heb je alleen maar voordeel van. Wijzig tevens FX/DX-selectie naar DX omdat ik grote twijfels heb of de D80 wel de juiste info aan de SB-900 doorgeeft.

Hope this helps,

ALE

ps, op SU-4 zetten gaat de voorflits ook uit echter ik denk niet dat je dat zoekt op dit moment???
Bedankt voor jullie reactie's maar het helpt niet echt.

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door JBD » za sep 04 2010 8:43 pm

Ik had enige dagen geleden hetzelfde met mijn SB600 op de M-stand bij de D300. Ik heb me gek gezocht wat het kon zijn. De oplossing voor mij was, dat de stand bij mijn ingebouwde flitser op "rode ogen"stond. Ik heb dit teruggedraaid en had weer een directe flits.

HenryT

Bericht door HenryT » za sep 04 2010 10:21 pm

Blacksheep schreef:Ik had enige dagen geleden hetzelfde met mijn SB600 op de M-stand bij de D300. Ik heb me gek gezocht wat het kon zijn. De oplossing voor mij was, dat de stand bij mijn ingebouwde flitser op "rode ogen"stond. Ik heb dit teruggedraaid en had weer een directe flits.

THANKS voor deze reactie het probleem wat ik dus had is nu dus opgelost, het werdt veroorzaakt doordat de rode ogen reductie aanstond.

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door JBD » za sep 04 2010 10:32 pm

Fijn dat het opgelost is, en welkom op het forum. Er is een afdeling waar je je even kunt voorstellen. :)

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”