Dat bedoel ik in het klein te vertellenKvP schreef:Ik nog wel eens zien of die af-s versie hetzelfde kan presteren als dit
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=27570

Dat bedoel ik in het klein te vertellenKvP schreef:Ik nog wel eens zien of die af-s versie hetzelfde kan presteren als dit
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=27570
Met de prijs van de Nikon, kan het inderdaad interessant zijn om te weten wat die Sigma aan kwaliteit oplevert.sjakie schreef:Ben ik de enige die benieuwder is naar de Sigma 85mm f/1.4 EX HSM? De Sigma 50 f/1.4 is een juweel...
Gezien de prestaties van de Sigma 50 1.4 zou ik daar zelfs wel benieuwd naar zijn als ze gelijk geprijsd waren, alleen zou ik 'm dan niet kopen. 1000,- voor een korte prime is voor mij wel een psychologische grens (een 200/2 of 300/2.8 vind ik dan wel weer de moeite waard, maar duurt nog even voor die binnen bereik zijnLéon Obers schreef:Met de prijs van de Nikon, kan het inderdaad interessant zijn om te weten wat die Sigma aan kwaliteit oplevert.sjakie schreef:Ben ik de enige die benieuwder is naar de Sigma 85mm f/1.4 EX HSM? De Sigma 50 f/1.4 is een juweel...
Vandaag het officiële antwoord van Nikon gekregen op een support vraag over compatibiliteit van dit objectief met TC's (mocht je dit willen):Myriad schreef:Ah, daar is ie. Ben benieuwd op welke TC´s ie past, waarin ie beter is dan de AF-D en wat dit met de prijsontwikkeling van de (goedkopere) AF-D gaat doen.
flitslicht schreef:Cool Frankie, ik ben jaloers (en een fan van foto's van 'potgrond universeel')
Lijkt een prima lens, al is het wel zo dat je eigenlijke AF sensor verschoven kan zijn van de indicator in de zoeker. Je zou dus beter een vlak verticaal target nemen (met onregelmatige patronen zoals letters) om de AF te beoordelen.
Langzame AF is nauwkeuriger, wat je nodig hebt voor f/1,4 lenzen helemaal open. Wel is het zo dat je bij lenzen die 'leunen' op sferische abberaties voor hun bokeh al snel focus shift krijgt. Dus AF fine tune instellen voor je meest gebruikte diafragma.
Zoals je vanuit mijn eerdere posts misschien hebt kunnen opmaken vertelt Nikon mij niet wat wat hun beweegredenen zijn voor hun diverse actiesGobert schreef: Ah, is dat de reden waarom de 50/1,4 zo langzaam is. Daarom is het in mijn tas nooit een populair ding geworden.