Lightroom 2 toont mijn foto's anders

Discussies over fotobewerking en archivering
george013

Re: Lightroom 2 toont mijn foto's anders

Bericht door george013 » zo sep 05 2010 5:13 pm

Gaat Mozes naar de berg of de berg naar Mozes>
George

peet62

Bericht door peet62 » za okt 02 2010 11:49 am

Ief,

Sterker nog..probeer eens een foto te schieten in ZW en Raw. De Nikon software ziet de foto dan idd als ZW, maar open je de zelfde foto in LR/PS of Aperture dan heeft de foto ineens in kleur. Volgens Nikon kan Adobe en Aperture niet omgaan met de extra info bij een NEF bestand.(info helpdesk nikon) Wil je jouw probleempje oplossen dan zul je alleen in JPG moeten schieten..maarja das nou net niet de bedoeling als je de foto nog wilt/moet bewerken.

Ik denk dus dat het hiermee te maken heeft.

Peter

GDF

Bericht door GDF » wo okt 13 2010 9:27 am

Ik las eerder dat het met LR 2.7 opgelost zou moeten zijn, maar volgens mij is dat niet zo, ik gebruik zelf LR 3.0 ( volgens mij 3.2 zelfs) maar ook daar verspringen de kleuren van mijn NEF bestanden, en niet alleen in LR, ook in photoshop ( mijn geval CS3) Als ik mijn NEF bestand open in Camera RAW dan heb ik het zelfde probleem. Je kan de kleuren weer terug brengen dmv verzadiging te gebruiken, maar helemaal okay is het niet natuurlijk, maar echt hinderlijk vind ik het niet, het is alleen een handeling meer.
En volgens mij heeft het niets met de Nikon camera's zelf te maken, hiervoor gebruikte ik de Fuji S5 en S3 en daar had ik het zelfde mee.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”