Helaas hebben er lekkende batterijen in mijn SB-600 gezeten. Deze batterijen zaten er niet lang in en daarna heeft het apparaat ongeveer 2 weken leeg gestaan.
Vanmiddag kwam ik erachter dat er dus 1 gleuf helemaal vol zat met witte troep. De flitser functioneert niet meer naar behoren.
Als ik er batterijen in doe hoor ik een zuigend geluid en na een halve minuut ruik ik ze ook duidelijk.
Wat kan ik doen, iemand ervaring hiermee? Wordt dit eventueel een duur grapje in Beverwijk?
Alvast bedankt,
Groeten van Willem
Lekkende batterijen
Re: Lekkende batterijen
Wat voor een batterijen waren dat? Misschien dat iemand met een chemische achtergrond dan kan zeggen hoe een eventueel verder gaand proces gestopt kan worden.
Persoonlijk, ik geef GEEN advies, zou ik proberen de houder schoon te kaken met een schraper oid. En afhankelijk van hoever het zit, de flitser te openen. Maar op eigen risico.
George
Persoonlijk, ik geef GEEN advies, zou ik proberen de houder schoon te kaken met een schraper oid. En afhankelijk van hoever het zit, de flitser te openen. Maar op eigen risico.
George
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat is inderdaad een lastig probleem, Mijn vrouw heeft wel eens een volgelopen zaklamp schoongekrapt, waarna de lamp het weer deed. Maar ja een zaklamp is iets anders dan een dure flitser. Ik wil je wel adviseren om voortaan eneloop batterijen te kopen. Deze lopen niet leeg en houden echt heel lang hun spanning vast.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Google op lekkende batterij http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... pic=114781.
George
George