Hallo iedereen,
In januari ga ik voor het eerst vader worden. En ik kan je vertellen mijn happyness is groter dan groot.
Alleen zou ik graag een goed boek willen kopen met voorbeelden en tips over het fotograferen van baby's en kinderen.
Wie kan mij helpen????
Babyfotografie
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Babyfotografie
Pas je op met flitslicht? Dat brengt niet meteen schade toe, maar het openbaart zich pas later.
Inmiddels is duidelijk dat ingeflitste babies later brildragend worden; dat wil je zo'n hummeltje niet aandoen.
Inmiddels is duidelijk dat ingeflitste babies later brildragend worden; dat wil je zo'n hummeltje niet aandoen.

Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
En denk erover een objectief met groot diafragma te kopen... Ik heb bij de komst van onze zoon speciaal een 50mm 1.4 aangeschaft om niet te hoeven flitsen (of in ieder geval een stuk minder), geen spijt ervan gehad!
Groeten,
Ian
Groeten,
Ian
heb je daar iets van een link van Gobert ? hoeveel kan een volwassene hebben ?Gobert schreef:Pas je op met flitslicht? Dat brengt niet meteen schade toe, maar het openbaart zich pas later.
we hebben daar ook wel eens een discussie over gehad over hoeveel kwaad het kan voor een model die dag dag uit in het flitslicht staat.
ooit meegemaakt dat het model geen bal meer zag vanwege de harde flitsen die direct op haar gericht kreeg [ only reflector met grid op de flitskop ]
even offtopic...maar ben benieuwd naar je stellige stelling van de baby's
ontopic...goed boek ?? mm leer de basisregels van fotografie...dan komen de foto's van je kleine vanzelf.
en zeg nou zelf..een verkeerde foto van je eigen kind ?? ja het kan

nog een tip..je kan nooit teveel schieten...weggooien kan altijd nog..maar een kleintje opnieuw klein maken ??
50mm 1.8 is inderdaad een mooi lensje voor niet al teveel geld die bij dit soort werk mooi van pas kan komen.
Arend
- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Van onze (klein)kinderen en honden heb ik heel veel foto's gemaakt. Wat ik altijd belangrijk vind is dat je niet van boven naar beneden fotografeert, maar het liefst op gelijke hoogte met het onderwerp. En het flitsen is inderdaad funest voor de ogen van zo'n klein kindje. Trouwens het is ook niet zo goed voor volwassenen!