@mrjem
Je shoot bekeken zo ook de (soms) klein burgerlijke reacties.
Aansprekend vind ik de interactie tussen model en fotograaf en daar straalt plezier vanaf.
Prachtig is dat dit ook nog eens man vrouw is . Daar bedoel ik mee een fotograaf die nog bij kan leren en een model die zonder ervaring iets neer wil zetten.
Niets dan lof om dit ook nog eens online te zetten en je aan kritiek bloot te stellen. Veel figuren hebben daar de ballen niet voor.
Fotografisch gezien vind ik het geen hoogstandje. Dat kan beter.
Weet niet wat voor apparatuur je hebt maar er zijn een paar regels die los staan van apparatuur.
Probeer je model los te maken van de achtergrond. Daarmee bedoel ik het gebruik maken van scherpte onscherpte tussen model en achtergrond. Dit bereik je door meer op volle opening te werken of dichter bij je model te staan.
Techneuten noemen het vaak het bokeh als eigenschap maar als je objectief een minder zacht bokeh bezit dan doet een stapje achteruit of voorwaarts soms net wat je voor het oog hebt.
Soms is het handig om gebruik te maken van de tekortkomingen die je uitrusting met zich meebrengt.
In deze schoot zou ik het allemaal wat zachter afbeelden. Zodoende trek je de relatie model en achtergrond meer naar elkaar toe. Concreet gezegd doet teveel scherpte je meer kwaad dan goed. Kijk naar de bladen. Heb het hier wederom over model achtergrond ....
Denk ook nog eens na over de relatie standpunt/brandpunt. Te dichtbij met een de kort brandpunt werkt proportioneel. Te laag geeft teveel onderkin (daar maak je geen enkel model blij mee` en ook de neusgaten komen dan extra naar voren enz..
Let op teveel storende elementen in de achtergrond.
Veel gemaakte fout is teveel plaatsen van.... Denk na je shoot nog eens na of je het wil plaatsen en wapen je tegen zinloze opmerkingen . Al heb ik het idee dat je daar je eigen koers in weet te varen.
Ga zo door en ik hoop dat je vrouw keer op keer model wil blijven staan voor ..... Tja je moet het maar net willen om telkens weer model te spelen.
Dikke pluim !!!!