D70 - display na 1 dag kapot

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
ejblom

D70 - display na 1 dag kapot

Bericht door ejblom » zo aug 15 2010 2:08 pm

Beste Nikon-liefhebbers,

De komst van onze 2e blaag ging bij mij gepaard met een DSLR virusje. Van een vriend mocht ik zijn "oude" D70 wel even gebruiken. Gister op visite geweest, e.e.a. uitgelegd. Heb gister en vanochtend nog een aantal foto's gemaakt. Wilde vandaag de resultaten wel eens goed bekijken. Omdat ik de card-reader niet kon vinden heb ik de camera via mini-USB kabel rechtstreeks op mijn PC aangesloten. Er gebeurde niks.... ander USB poortje gebruikt... geen resultaat.
Vervolgens wilde ik verder spelen met de camera maar kwam er toen achter dat de display niet meer werkte! De camera gaat nog wel aan en je kunt ook nog foto's maken. Overigens zonder deze daadwerkelijk weg te schrijven, want er wordt niks op de CF kaart weggeschreven. Ook staat er niet in het scherm hoeveel foto's je nog kunt maken (wat er volgens mij ook hoort te staan als de camera uit staat).

Heb volgende geprobeerd:

- reset knopje onderin meerdere keren ingedrukt (vervolgens gaat er een clock melding knipperen).
- gereset met 2 reset-knoppen
- andere CF kaart
- accu eruit gehaald, lange tijd gewacht en opnieuw erin gestopt (accu lijkt vol).

Al met al geen resultaat, geen enkel knopje of foto-actie doen de display aangaan. Het is wel extra zuur dat de camera al na 1 dag spelen het heeft begeven. Gelukkig heeft de vriend een D700 om mee te spelen en was het niet zijn primaire camera....

Iemand nog ideeën?

Alvast bedankt

EJ

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: D70 - display na 1 dag kapot

Bericht door Léon Obers » zo aug 15 2010 2:14 pm

ejblom schreef: - accu eruit gehaald, lange tijd gewacht en opnieuw erin gestopt (accu lijkt vol).
Accu "lijkt" vol. Dus je weet het eigenlijk niet eens.
Als je die accu nu eerst eens gewoon gaat opladen en dan kijkt of alles het weer doet, lijkt me handiger om mee te beginnen.
Met name het aansluiten van de camera op je PC met een kabel trekt nogal wat stroom uit de accu. Dikke kans dat de accu gewoon plat is. Zeker als het een wat oudere accu is.
Vriendelijke groet, Léon Obers

ejblom

Bericht door ejblom » zo aug 15 2010 2:24 pm

Léon Obers schreef:
ejblom schreef: - accu eruit gehaald, lange tijd gewacht en opnieuw erin gestopt (accu lijkt vol).
Als je die accu nu eerst eens gewoon gaat opladen en dan kijkt of alles het weer doet, lijkt me handiger om mee te beginnen.
Met name het aansluiten van de camera op je PC met een kabel trekt nogal wat stroom uit de accu. Dikke kans dat de accu gewoon plat is. Zeker als het een wat oudere accu is.
De display boven laat alle streepjes zien. Maar ik zal hem eens even lang in de lader doen.

ejblom

Bericht door ejblom » zo aug 15 2010 4:10 pm

ejblom schreef:
Léon Obers schreef:
De display boven laat alle streepjes zien. Maar ik zal hem eens even lang in de lader doen.
Accu 2 uur lang in de lader gestopt, was nog niet helemaal vol maar leek me voldoende om weer te kunnen testen. Helaas geen resultaat.
Let wel, vanochtend deed het display het nog niet prima dus lijkt het me sterk dat even een paar seconden aan de USB de accu zo leeg getrokken heeft.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » vr sep 03 2010 4:33 pm

oh maar dat kan wel degelijk hoor , ik werk eigenlijk nooit meer met een usb kabel , haal gewoon het kaartje er uit en stop dat in mijn kaartlezer .

ben wel benieuwd hoe je vriend het heeft opgevat en wat je nu gaat doen, laten repareren (bijna niet economisch meer zinvol) of een andere D70 zoeken met weinig clicks.

certifiable

Bericht door certifiable » zo sep 05 2010 12:18 pm

dirk-jan boon schreef:oh maar dat kan wel degelijk hoor , ik werk eigenlijk nooit meer met een usb kabel , haal gewoon het kaartje er uit en stop dat in mijn kaartlezer .
Heb het nog nooit meegemaakt en ik werk alleen maar met USB kabeltjes, zelfs 3-400 foto's overzetten levert geen verschil op bij de batterij...

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo sep 05 2010 12:55 pm

Het aantal foto's overzetten 3 of 400 hoeft niet zozeer het probleem te zijn als het erna maar weer ontkoppelt wordt, het is hoofdzakelijk de tijd waarbij een camera aan een PC hangt. Ik gebruikte een camera voor fotografie met bediening vanuit de PC. Moest ik echt een netvoeding eraan hangen om verzekerd te zijn van stroom. Verder zal het per type camera ook wel verschillend zijn hoe lang dat de accu het volhoudt.
Vriendelijke groet, Léon Obers

flitslicht

Bericht door flitslicht » zo sep 05 2010 1:29 pm

Ik gebruikte vroeger ook altijd een netvoeding voor fotografie direct naar de computer. Tegenwoordig is dat anders. Laatst met een D5000 dagenlang via de PC zitten fotograferen en die hield het met live view constant aan een halve dag vol op één gloednieuwe accu (eerste lading).

Over de D70, het lijkt haast alsof de verbinding met USB iets heeft opgeblazen of zo. Wel jammer.

ElRonno
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ElRonno » zo sep 05 2010 1:49 pm

Of de camera hangt nog in het idee dat hij verbonden is. Probeer hem nog eens op een USB-poort aan te sluiten (andere computer). Kijk eens of er weer 'PC' in het display komt. Zo ja, camera uitzetten, uitpluggen en camera weer aanzetten. Kijk eens of het werkt.

ejblom

Bericht door ejblom » zo sep 12 2010 9:27 pm

Nog bedankt voor alle reacties. Heb gelijk de tip met USB kabel met andere computer uitgeprobeerd. Helaas geen resultaat.
Laat nu 1 week de accu eruit, kijken wat er gebeurd. Ben bang dat het niet veel wordt.
M.b.t. de schade, mijn verzekering wilde maar 140 euro uitkeren ofzo, vriend van mij gaat ook zijn verzekering proberen.
Hij had al een tijdje een Nikon D700... dus echt missen doet hij de D70 nog niet :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”