Korte wandeling door Veere

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
addy
Forumlid
Forumlid

Korte wandeling door Veere

Bericht door addy » ma sep 13 2010 8:32 pm

Gisteren maar weer eens richting Veere gegaan, was lekker weer. Gezellig druk, dus wat wil je nog meer. :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6

Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

Bij deze mijn bijdrage, geef gerust je mening hier. :mryellow:
Breda.......here we come(back)

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Korte wandeling door Veere

Bericht door JacTrum » wo sep 15 2010 12:15 am

Prachtig plaatsje Veere Ik moet altijd denken aan Coen Flinck, die op de TV altijd de oud burgemeester van 'het prachtige plaatsje Veere' speelde. Je had geluk, met zo'n mooie dag!
Foto 1 lijkt een beetje scheef te staan, maar dat kan ik niet helemaal hard maken. Bij de andere foto's zie je hoe gevoelig het fotograferen met een forse groothoek kan zijn. Het blijft allemaal nog net binnen de grenzen, maar vertekening ligt op de loer. Op foto 6 is duidelijk sprake van vertekening en bij de foto's van de kerk is die er natuurlijk zo duidelijk dat het dan meteen ook niet meer erg is :-) Ik vind het een leuke serie die me inspireert om op mijn weg naar Vlissingen of Middelburg (daar ben ik regelmatig) zo halverwege even rechtsaf te slaan.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » wo sep 15 2010 7:01 pm

@ Jac,

Ik zie nu pas je reactie, als ik terug kijk naar foto 1 en dan naar de stoeprand kan je wel gelijk hebben. De vertekening bij de kerk, tsja wat doe je er aan. :mrgreen: Heb de foto's van de kerk voor de gein even langs ShiftN gestuurd, zag er helemaal niet uit.
Verder moet ik eigenlijk meer gaan oefenen, maak er te weinig tijd voor vrij. Het weer werkt ook niet altijd mee. Ben ook een beetje met NX2 aan het oefenen, is ook niet makkelijk. Maar langzaam aan steeds een stapje verder.
Jac, bedankt voor je commentaar.

Groeten addy

LHS_80

Bericht door LHS_80 » wo sep 15 2010 8:22 pm

Hoi Addy,

Vind je foto's erg sfeervol. Foto 5 vind ik vooral mooi, ik denk omdat ie van vrij laag geschoten is. Wordt ie wat artistiek van vind ik... Mooi! :mryellow:

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Tony D » za sep 18 2010 4:40 pm

Ik vind erg veel kleur inzitten, ik zou de verzadiging wat teruggedraaid hebben. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

M@rcel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door M@rcel » za sep 18 2010 4:52 pm

Tony D schreef:Ik vind erg veel kleur inzitten, ik zou de verzadiging wat teruggedraaid hebben. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Tony D
De verzadiging is inderdaad aan de hoge kant. Foto 3 en 4 valt nog mee, maar de lucht op foto 9 is mij te blauw. Door de verzadiging komen vooral de groene en blauwe kleur hard over.

addy
Forumlid
Forumlid

Bericht door addy » za sep 18 2010 5:02 pm

@Tony D en Marspetite,

dank jullie voor je reactie, ik zal eens kijken of ik het kan verbeteren. Het is inderdaad een klein beetje te verzadigd.

groeten Addy

Edit:
Hier de onbewerkte versie van nummer 9, alleen omgezet naar JPEG via NX2.

9 onbewerkt (kwam al niet lekker uit de camera)
Afbeelding

Daniël

Bericht door Daniël » za sep 18 2010 6:38 pm

ik zou bij de originele van die aanzicht de belichting iets verhogen. Maar niet teveel omdat de bewerkte versie net iets te is

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”