1.

2.

Had ik ook gezien. Ik heb nog een paar versies, maar die vind ik toch minder mooi. Met name omdat ze om me heen liepen, en ik daardoor het tegenlicht kwijtraakte. en de groep werd wat minder harmonieus. En er waren meer dingen aan de gang op het strand die dan ineens de foto verstoorden. Dus je pakt wat je pakken kan.Henk schreef:Inderdaad mooi Patrick! Prima composities ook..
Zoals Leon al zegt komen de zeilen heel mooi uit zo. Wel jammer dat bij #1 die paal zo ongelukkig uit komt.
Kan natuurlijk altijd een poging doen; lijkt me te doen. Moet ik wel mijn vertrouwde Capture NX verlaten.wil schreef:@patrick
je kan ook met photoshop de paal weghalen. Is dat een optie?
Zou nog maar even wachten, of een kopij maken. Eerdaags komt NCX3 uit en daar kan het (hopelijk) wel in. Vind persoonlijk die paal niet storen, Hij staat er toch! groet, peterPatrick schreef:Kan natuurlijk altijd een poging doen; lijkt me te doen. Moet ik wel mijn vertrouwde Capture NX verlaten.wil schreef:@patrick
je kan ook met photoshop de paal weghalen. Is dat een optie?Wellicht vanavond eens even kijken.
Capture NX wordt door velen afgedaan als een wat beperkte en traag programma. Dat is het zeker niet. Het is het slimste programma voor fotobewerking dat ik ken. Als je het eenmaal doorhebt, dan kan je snel hele mooie resultaten bereiken die in Photoshop en consorten een veelvoud van de tijd kosten.gewoon peter schreef:Vandaag weer de hele dag bezig geweest met CNX2 (de lessen van GdP) en sta nog steeds versteld van de mogelijkheden.
Ben ik wel met je eensPatrick schreef:Capture NX wordt door velen afgedaan als een wat beperkte en traag programma. Dat is het zeker niet. Het is het slimste programma voor fotobewerking dat ik ken. Als je het eenmaal doorhebt, dan kan je snel hele mooie resultaten bereiken die in Photoshop en consorten een veelvoud van de tijd kosten.gewoon peter schreef:Vandaag weer de hele dag bezig geweest met CNX2 (de lessen van GdP) en sta nog steeds versteld van de mogelijkheden.
Maar er zijn een aantal beperkingen. Het correctietooltje is er eentje van. In feite de meest hinderlijke voor mij. De reden; je hebt maar beperkt invloed op wat er als vervangingsmateriaal wordt neergezet als je wat probeert weg te halen. Meestal gaat het goed, maar soms....