Beste allemaal,
Ik fotografeer op het moment met een D300 de onderste lamel van de sluiter is beschadigd,baal ik van maar dit valt alleen op met zeer snelle sluitertijd en volledige opening (F 2,8))van de sluiter.Mijn passie is vooral macro werk en tele ,ik heb dus weinig last van dit defect maar toch ik ben bang dat het op den duur erger wordt de reparatie vind ik te duur worden en daar baal ik van.Mijn vraag aan jullie ik wil een andere camera kopen is het verstandig om voor fullframe te gaan? de verschillen tov de D300s vind ik te klein en filmen tsja... is niet mijn ding,ik zat te denken aan de D700 of de D3s(helaas ook een filmfunctie),wat is wijsheid,graag jullie advies
Met vriendelijke groet
John
Nieuwe Camera
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Nieuwe Camera
Ik persoonlijk zou voor de D3s gaan. Maar of jij op fullframe over moet gaan dat kan ik niet beoordelen. Ligt eraan wat voor foto`s je meestal maakt.
Je kan ook de D3x nemen, die heeft geen filmfunctie.
Je kan ook de D3x nemen, die heeft geen filmfunctie.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Je hoeft de filmfunctie niet te gebruiken. Kijk wat bij je past en negeer de mogelijke aanwezigheid van een filmfunctie. Simpel toch?
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
D7000 al overwogen?
Als je macro fotografeert is het misschien gemakkelijker een mooie scherptediepte te krijgen als met een fullframe.
Als je macro fotografeert is het misschien gemakkelijker een mooie scherptediepte te krijgen als met een fullframe.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Als dit je passie is is een D300s toch de beste keuze op dit moment en zou ik zeker niet voor Fx gaan, met Fx worden je telelenzen simpel geredeneerd de helft korter, en voor macro wordt je vergrotingsfactor een stuk minder en ook je scherptediepte neemt af.John Jansen schreef:Mijn passie is vooral macro werk en tele
Groeten Jan
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ja,dat is het probleem waar ik aanloop aan de ene kant zegt een duiveltje koop maar FF, aan de andere kant zegt mijn verstand de D300s of de D7000 maar of deze beter is dan de D300??? of toch maar weer ff wachten.Het is en blijft een dilemma, de cropfactor voor hetgeen wat ik doe met fotografie is toch heel handig, aan de andere kant kun je de ff meer opblazen toch? Zucht weer een luxe probleem !