Capture NX 2 - grootte thumb in grid view

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
A.Translator

Capture NX 2 - grootte thumb in grid view

Bericht door A.Translator » vr sep 17 2010 5:34 pm

Ik heb NX 2 zo ingesteld dat de browser op de tweede monitor wordt weergegeven waar ruimte is voor lekkere grote thumbs. Het liefst zou ik die ruimte ten volle benutten, maar ook met het schuifje helemaal naar rechts zijn de thumbs lang niet beeldvullend.

Ligt de maximale grootte van de thumbs ergens vast of kan ik hem veranderen?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Capture NX 2 - grootte thumb in grid view

Bericht door Patrick » vr sep 17 2010 5:44 pm

Beeldvullend kan je niet echt meer "duimpjes" noemen... 8)

Je moet je ook even afvragen of je daar de thumbnails wel voor kunt gebruiken. Ik neem aan dat standaard het ingesloten JPG bestandje wordt getoond. Dat is vast niet groot genoeg om beeldvullend te tonen zonder serieus kwaliteitsverlies.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr sep 17 2010 5:47 pm

Je kunt het ook zó instellen, dat je op monitor 1 de thumbs hebt en op monitor 2 de volledige afbeelding.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr sep 17 2010 5:51 pm

Cees Laarman schreef:Je kunt het ook zó instellen, dat je op monitor 1 de thumbs hebt en op monitor 2 de volledige afbeelding.
Is Capture NX? Lijkt me meer iets voor View NX... :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr sep 17 2010 5:54 pm

Sorry, je hebt gelijk....
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

A.Translator

Bericht door A.Translator » vr sep 17 2010 6:25 pm

Patrick schreef:Beeldvullend kan je niet echt meer "duimpjes" noemen... 8)
Nee, thumbs kun je ze moeilijk noemen ("duimpje" kan echt niet, hoor) maar dat zal mijn ogen een zorg zijn. Gelukkig kun je heel makkelijk naar een kleiner formaat omschakelen om de echte thumbnail-functie te krijgen, maar er is ook een groter formaat beschikbaar en dat is niet voor niets, alleen zou ik het nóg groter willen.
Patrick schreef:Je moet je ook even afvragen of je daar de thumbnails wel voor kunt gebruiken
Ik gebruik graag een betere methode en sta open voor suggesties.
Patrick schreef:Ik neem aan dat standaard het ingesloten JPG bestandje wordt getoond. Dat is vast niet groot genoeg om beeldvullend te tonen zonder serieus kwaliteitsverlies.
Nee, het zijn NEFjes.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr sep 17 2010 6:30 pm

A.Translator schreef:quote="Patrick"]Ik neem aan dat standaard het ingesloten JPG bestandje wordt getoond. Dat is vast niet groot genoeg om beeldvullend te tonen zonder serieus kwaliteitsverlies.
Nee, het zijn NEFjes.[/quote]
Dat bedoel ik. Elke NEF heeft een kleine JPG ingesloten zitten die gebruikt wordt bij het snel tonen van de foto. Het interpreteren van de hele NEF zou veel te veel tijd kosten.

A.Translator

Bericht door A.Translator » vr sep 17 2010 6:44 pm

Patrick schreef:
A.Translator schreef:
Patrick schreef:Ik neem aan dat standaard het ingesloten JPG bestandje wordt getoond. Dat is vast niet groot genoeg om beeldvullend te tonen zonder serieus kwaliteitsverlies.
Nee, het zijn NEFjes.
Dat bedoel ik. Elke NEF heeft een kleine JPG ingesloten zitten die gebruikt wordt bij het snel tonen van de foto. Het interpreteren van de hele NEF zou veel te veel tijd kosten.
Ok, dat begrijp ik. Maar het verandert mijn wens om een groter beeld in de browser te kunnen krijgen niet. Stel ik heb een hele reeks foto's van een dorpsgezicht met een berg met daarop een toren in de achtergrond (grapje, Cees). In sommige foto's zit er net een stukje tak voor die toren, in andere een wolkenflard of wat dan ook. Of er iets in de weg zit, zie ik bij die kleine thumbs niet of niet goed genoeg. Daar gaat het me om: bij de selectie vanuit de browser al meteen te kunnen zien: die niet want daar zit dit fout, die niet want daar zit dat fout, die wél.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr sep 17 2010 6:49 pm

Dat doe ik altijd in View NX. Daar is het denk ik ook voor bedoeld. En als je een of meer foto's selecteert, dan is Ctrl-O (Appeltje-O op de Mac?) genoeg om ze te openen in Capture NX...

A.Translator

Bericht door A.Translator » vr sep 17 2010 7:02 pm

Patrick schreef:Dat doe ik altijd in View NX. Daar is het denk ik ook voor bedoeld. En als je een of meer foto's selecteert, dan is Ctrl-O (Appeltje-O op de Mac?) genoeg om ze te openen in Capture NX...
Dan leg ik me er bij neer dat het in Capture NX niet kan.
Bedankt, Patrick.

gewoon peter

Bericht door gewoon peter » vr sep 17 2010 8:02 pm

Patrick schreef:Dat doe ik altijd in View NX. Daar is het denk ik ook voor bedoeld. En als je een of meer foto's selecteert, dan is Ctrl-O (Appeltje-O op de Mac?) genoeg om ze te openen in Capture NX...

Heel goed Patrick, volgens mij komt hij er wel een keer, :D :D :D :D , groet, peter

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr sep 17 2010 9:11 pm

gewoon peter schreef:Heel goed Patrick, volgens mij komt hij er wel een keer, :D :D :D :D , groet, peter
:huh: :huh: :huh:

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”