Boswandeling...

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Bergdwerg
Forumlid
Forumlid

Boswandeling...

Bericht door Bergdwerg » vr sep 17 2010 7:58 pm

Vandaag ff een uurtje of twee het bos in geweest. Ben niet zo'n natuurfotograaf, dus ben ik erg benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Laat maar horen?!?!
Ooit begonnen met een F70 nu ander Nikon speelgoed.

Daniël

Re: Boswandeling...

Bericht door Daniël » vr sep 17 2010 8:25 pm

1 komt wel en niet lekker over. Moeilijk. Ik zou nog proberen de bomen iets op te lichten.
Maar deze was beter geweest als je landscape positie had genomen. Portret stand (zo als je deze genomen hebt) is eigenlijk niet echt lekker voor landschappen. Maar ik snap dat je de boom er helemaal op wou hebben.

2 en 3 doen het voor mij helemaal.
2 vanwege het moment waarop je geschoten hebt.
Laatst gewijzigd door Daniël op za sep 18 2010 2:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bergdwerg
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bergdwerg » vr sep 17 2010 8:42 pm

Leuk om te horen Daniël!! Ben het met je eens over foto 1. Ik weet ook niet zo wat ik ermee moet.... 2 en 3 vond ik ook beter geslaagd!!

Dank voor je reaktie!!

M@rcel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door M@rcel » za sep 18 2010 2:21 pm

Foto 1: te donker. Als je de boom als onderwerp wilt hebben, probeer dan onderwerpen zoals de paar bomen verder op in de achtergrond te voorkomen, die trekken nu de aandacht weg van de boom in de voorgrond.

Foto 2: weinig detail en heeft een donkere vlak links onderin en de lucht is daarentegen redelijk wit (weinig contrast, de lucht bij foto 1 is mooier). Daarbij vindt ik de foto rommelig door de beesten op de achtergrond, die onttrekken de aandacht van de koeien op de voorgrond.

Foto 3: een foto waar veel kleur bevat vindt ik niet geschikt om in zwart wit uit te voeren. Een zwart wit foto is mooi als de compositie weinig kleuren en/of weinig (verschillende) onderwerpen zijn zoals portretten of producten. Een landschap vindt ik minder geschikt als zwart wit foto.

Met wat voor apparatuur en instellingen zijn de foto's gemaakt?

Bergdwerg
Forumlid
Forumlid

Bericht door Bergdwerg » za sep 18 2010 8:52 pm

Allemaal nikon, en met de exif ben ik bezig, dus bij mijn volgende postings zit waarscijnlijk deze info erbij!

Bedankt voor je reaktie!!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”