Een kleurige middag

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Een kleurige middag

Bericht door ALE » za sep 18 2010 8:39 am

Wow Riemke dan toch, wat een strakke serie zet je hier neer zeg. Te gek!!! Schitterend bokeh op de laatste foto. het rood in de twee opname is perfect en dan nummer 5.... Jeez wat plaatje, perfect belicht, mooi op kleur, contrast en het bokeh wederom. Ga nog een keer kijken.
Doei,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za sep 18 2010 11:23 am

Dank voor de leuke reacties :D Ik heb me inderdaad prima vermaakt en ben ook wel tevreden met het resultaat.
Wat me wel opvalt bij macro/close-up foto's is dat er vaak geflitst wordt. Nu had ik geen flitser mee, ik heb de iso wat omhoog gesteld wat bij de D3 geen problemen oplevert.
Had ik hier door te flitsen nog meer uit kunnen halen Arthur? (Gewoon TTL, volgens jouw instellingen?)

Nog een kleine update:

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Riemke op za sep 18 2010 12:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za sep 18 2010 11:35 am

Prachtig vervolg ook Riemke.
Mooi sprankelende kleuren ook weer.
En heerlijk zachte achtergronden bij 9, 10 & 13
Wel een kleine opmerking en dat is dat ik het jammer vind bij nummer 9 dat het voorste blaadje er niet helemaal op staat.
Het wordt nu zo bruut afgesneden en ik denk dat de foto ook meer diepte gehad zou hebben als het er helemaal opgestaan had.
Maar dat is mijn persoonlijke mening en wellicht gezeur.
Met plezier gekeken.

Groetjes, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za sep 18 2010 11:40 am

Riemke schreef:Wat me wel opvalt bij macro/close-up foto's is dat er vaak geflitst wordt. Nu had ik geen flitser mee, ik heb de iso wat omhoog gesteld wat bij de D3 geen problemen oplevert. Had ik hier door te flitsen nog meer uit kunnen halen Arthur? (Gewoon TTL, volgens jouw instellingen?)
Is en blijft een kwestie van smaak. De een vindt het mooi, de andere niet. De kleuren waren nog fijner geweest en je had, door het licht van een bepaalde richting te laten komen, meer diepte kunnen verkrijgen of anders gezegd een soort van 3D werking in je foto's kunnen. Subtiele schaduwpartijen etc. maken het beeld nog fraaier. En ja, gewoon TTL laten staan, werkt er goed bij Nikon. M stand en dan de FEC bijstellen kan natuur ook en als je het dan helemaal perfect wilt doen, neem je je lichtmeter mee.

Kun je het rood in foto 11 niet in ACR terugschroeven zodat het minder clipt of is de kleur teveel over de top gegaan? Voor de rest, mooie aanvulling.
Groet,

ALE
Laatst gewijzigd door ALE op za sep 18 2010 2:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

x-posure

Bericht door x-posure » za sep 18 2010 12:38 pm

Mooie serie Riemke,

Ik ga ook regelmatig naar de orchideeenhoeve, heb zelf een abonnement, hoewel ik er ook niet echt dichtbij woon.
Ik heb wel een voorkeur voor orchideeën, maar je kon toch nog aardig dicht bij die vlinders komen met je 60mm ?

gewoon een super plek om mooi plaatjes te schieten.

Gr Ron

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za sep 18 2010 12:49 pm

Ik kon redelijk dichtbij komen als ze netjes bleven zittten Ron, maar heb hier en daar ook wel gecropt. Een tussenring is misschien ook nog wel te overwegen op een FX camera.
@Ale: foto 11 nog even aangepakt, denk dat hij zo beter is. Ik had daar moeten onderblichten. Digitaal is rood een moeilijke kleur.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Mieke53
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Mieke53 » za sep 18 2010 1:40 pm

Slik :? , dan begrijp je wel wat ik bedoel :)
Ook voorkeur voor de platen met de meeste DOF.
Prachtig!!!

Mieke

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”